forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

kundens e-mail i formular fra website / webshop

0
Hej,

Når vi modtager en formular meddelelse fra vores webshop, er afsender angivet til e-conomic <noreply@yourvismawebsite.com>

Er det ikke muligt i stedet, at vise kundens email som afsender, således der nemt blot kan trykkes besvar på mailen, i stedet for at skulle ændre til kundens email?

Mvh.

Henrik Gudiksen

Bakkamera.dk

Venlig hilsen Henrik Gudiksen www.bakkamera.dk
spurgt 3 Okt, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af bakkamera.dk (810 points)
Enig - det er simplet hen for ulogisk- få det rettet.

1 Svar

God dag Henrik.

Mange tak fordi du skriver her på forum.

Det er et super godt forslag, men jeg vil nok allerede sige at dette ikke bliver implementeret. Grunden til at formularen sender fra vores <noreply@yourvismawebsite.com> er at vi skal afsende formularens beskeder fra et sted. VI kan som sådan ikke anvende kundens mail system, da vi ikke har adgang til deres mailserver. 

Jeg ville i stedet anbefale at du opfordrede dine kunder til at sende dig en mail i stedet, hvis du ønsker at skulle kunne besvare den straks. 

Ellers så er det desværre den lidt mere besværlige vej at sende dem en mail igen. Bed dem evt. angive deres mail i formularen så du straks kan klikke på den og besvare på den vis.

Jeg håber det giver mening ellers så lad mig endeligt høre fra dig.

Hav en god dag. :-)

 


Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 4 Okt, 2018 Forslag af Charles Jensen (11,400 points)
Hej Charles,

Tak for svar. - I skal nu heller ikke anvende kundens mailsystem.

Det burde være muligt at indsætte kundens email som afsender, selvom det er jeres email-server der sendes fra (Det kan jeg i min outlook - bliver blot angivet som "på vegne af" (og så kundens mail-adresse) når mailen sendes. - Tænker rent praktisk i blot sender emailen fra jeres server, og angiver variablen fra feltet i formularen (kundens email som denne har indtastet) som afsender?

Alternativ kunne være at sætte kundens email (fra formularen) som CC - Så kan vi blot vælge besvar alle, og slette norply@visma.... adressen.

(Vi besvarer / medsender altid den formularmeddelelse som kunden har udfyldt, så denne historik findes i efterfølgende korrespondence).

På denne måde "slipper" vi for at skulle scrolle ned i formularen, kopiere kundens mail-adresse, og indsætte denne i til feltet.

Mvh.

Henrik Gudiksen

Bakkamera.dk
Hej igen Henrik. Det har vi også mulighed for at gøre i vores outlook system som anvendes internt hos os. Jeg er ikke helt bekendt med det mail system som anvendes via vores webshop, men om muligheden ikke er den samme.

Jeg vil meget gerne prøve at videregive idéen til vores webshop udvikling, og høre hvad de synes om idéen og om hvad der kræver at få udviklet denne funktion.

Jeg vender tilbage ligeså snart jeg ved yderligere.

Hav en fantastisk weekend. :-)
God dag Henrik, så er jeg tilbage igen.

Jeg undskylder den lange ventetid, men desværre fik jeg ikke direkte svar på om idéen ville kunne lade sig gøre, og om hvorvidt de ville lave det.

Jeg har nu fået tilbagesvar omkring hvorvidt dette vil blive lavet. Jeg må undskylde og sige at dette ikke bliver lavet på nuværende tidspunkt. Vores webshop er ret så begrænset, så selvom idéen er god er det ikke denne idé de vil have fokus på lige nu.

Jeg vil ønske dig en god jul og et godt nytår.
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”