Hej Charles.
Ja det er lige nøjagtigt det jeg mener.
Vi/jeg vil gerne kunne dele vores leverandøre op, så når vi køber bananer ved leverandør 1 så køber vi gule og grønne bananer, og ved leverandør 2 der kæber vi æbler, røde æbler og grønne æbler.
Og vi vil derfor når vi sidder og snakker omkring vores produkter, i dette tilfæde bananer, kunne trykke på banan leverandøren og se de varenumre vi har koblet til denne.
Grunden tip vi ønsker dette, er når vi i ny og næ bliver introduceret for nye produkter, så plejer vi at have noget tilsvarende. Men under det givende produkt i beskrivelsen, der anføre vi jo eks. Når vi købe grønne bananer, så skal vi købe mindst 10, for at vi for den pris vi har aftalt.
Og når der så skal forhandles nye produkter og leverandøre, så vil vi gerne kunne sige. Hov! Vi sælger jo grønne bananer nu, og dem vi kigger på er også grønne, og så skal vi så have en mulighed for at gå ind og se hvad er betingelserne ved leverandør 1 for at købe grønne bananer kontra den nye leverandør. Giver det mening?
Og så er det en anden fordel for os, når vi skal forhandle produktpriser osv. Med leverandørene, at vi kan trække en liste på den givende leverandør man kan printe med kun hans varenumre, så man kan diskutere priser på kun hans vare. Vi har jo ikke interesse i at leverandør 1 for noget info om leverandør 2.
Og det er derfor det er lidt noget rod at skulle lave de rapporter/lister nu. Fordi alle varenumre og alle produkter ligger under leverandører. Så hvis jeg printer den liste, eller vil se en liste. Så er det både varenumre fra leverandør 1,2,3 og 4 der er på den liste..
Det er ren og skær fordi vi ville kunne lave en færdig rapport/liste på hvor det fremgår.. så leget fra den leverandør har vi solgt, og hvad for nogle varenumre vi har solgt og hvor mange vi har på lager fra eeen given leverandør. :-)
Jeg håber du forstår, ellers så skriv hvis jeg skal omformulere det :-)