forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for at dele Vareleverandører op for sig selv (lagermodul)

0
Hej. jeg er blevet af chatten opfordret til at skrive her.

En ting som vi mangler ville være man kunne klikke på en given leverandør, og man så kun kunne se de varenumre der var tilknyttet lige den leverandør. som det er nu, så er det een stor rodebunke med alle  varenumre der kommer frem. også vare fra andre leverandør.

Eller er det bare mig der ikke kan finde ud af det? jeg ville jo netop gerne kunne se hvad jeg havde af varenumre under den enkelte leverandør :-)
spurgt 21 Aug, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af BrylleLED (120 points)

1 Svar

God dag og velkommen til BrylleLED!

 

Jamen så har chatten da sendt dig det helt rette sted hen, så super fint at du også gider at tage noget tid ud af din dag til at komme med et forslag. Tak for det! :-)

 

Bare lige så jeg er sikker på jeg forstår hvad du ønsker, så er det egentligt en mulighed for at kunne definere at en vare kommer fra en bestemt vareleverandør?

Så hvis man f.eks. har vare 1, og vare 2. Så bliver vare 1 kun solgt fra f.eks. leverandør 1, og vare 2 bliver kun solgt fra leverandør 2, og hvis man anvender leverandør 1, så skal den kun vise vare nummer 1.

Er dette hvad du søger, eller misforstår jeg det helt?

Jeg ønsker også gerne at høre hvornår du præcist har brug for dette og hvilken problematik du oplever siden du ønsker at kunne definere varer pr. leverandør.

Lad mig endeligt høre fra dig så vi kan starte en dialog, og forhåbentligt komme frem til en enighed.

Hav en fantastisk weekend og igen mange gange velkommen til forum! :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 24 Aug, 2018 Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Hej Charles.

Ja det er lige nøjagtigt det jeg mener.

Vi/jeg vil gerne kunne dele vores leverandøre op, så når vi køber bananer ved leverandør 1 så køber vi gule og grønne bananer, og ved leverandør 2 der kæber vi æbler, røde æbler og grønne æbler.

Og vi vil derfor når vi sidder og snakker omkring vores produkter, i dette tilfæde bananer, kunne trykke på banan leverandøren og se de varenumre vi har koblet til denne.

Grunden tip vi ønsker dette, er når vi i ny og næ bliver introduceret for nye produkter, så plejer vi at have noget tilsvarende. Men under det givende produkt i beskrivelsen, der anføre vi jo eks. Når vi købe grønne bananer, så skal vi købe mindst 10, for at vi for den pris vi har aftalt.

Og når der så skal forhandles nye produkter og leverandøre, så vil vi gerne kunne sige. Hov! Vi sælger jo grønne bananer nu, og dem vi kigger på er også grønne, og så skal vi så have en mulighed for at gå ind og se hvad er betingelserne ved leverandør 1 for at købe grønne bananer kontra den nye leverandør. Giver det mening?

Og så er det en anden fordel for os, når vi skal forhandle produktpriser osv. Med leverandørene, at vi kan trække en liste på den givende leverandør man kan printe med kun hans varenumre, så man kan diskutere priser på kun hans vare. Vi har jo ikke interesse i at leverandør 1 for noget info om leverandør 2.

Og det er derfor det er lidt noget rod at skulle lave de rapporter/lister nu. Fordi alle varenumre og alle produkter ligger under leverandører. Så hvis jeg printer den liste, eller vil se en liste. Så er det både varenumre fra leverandør 1,2,3 og 4 der er på den liste..

Det er ren og skær fordi vi ville kunne lave en færdig rapport/liste på hvor det fremgår.. så leget fra den leverandør har vi solgt, og hvad for nogle varenumre vi har solgt og hvor mange vi har på lager fra eeen given leverandør. :-)

Jeg håber du forstår, ellers så skriv hvis jeg skal omformulere det :-)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”