Hej igen Lone,
I forhold til at rette i allerede bogførte posteringer, så er det altid lidt en diskussion om, hvad man må rette og ikke må rette.
Jeg har derfor været inde og læse lidt i bogføringsloven for at kunne svare bedst muligt.
Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke er ekspert her og derfor vil jeg henvise til den præcise formulering i loven:
"§ 6. Bogføringen skal tilrettelægges og udføres i overensstemmelse med god bogføringsskik under hensyn til virksomhedens art og omfang. Desuden skal bogføringen tilrettelægges og udføres således, at regnskabsmaterialet ikke ødelægges, bortskaffes eller forvanskes, ligesom det skal sikres mod fejl og misbrug.
Stk. 2. Rettes regnskabsmaterialet, skal såvel det oprindelige indhold som indholdet af ændringen tydeligt fremgå af materialet."
Som jeg læser det, så vil jeg godt antage, at man må rette i posteringsteksten, så længe det ikke ødelægger, bortskaffer eller forvanker indholdet. I tilfælde af en ændring, så skal dette opbevares og skal til enhver tid kunne findes og dokumenteres.
Det er dog min vurdering af det.
Hvad er din holdning til den vurdering? Det vil nemlig have betydning for en evt. løsning i sidste ende.
Jeg ser frem til at høre fra dig.