Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Input til webshop

+1
Hej

Vi har implementeret jeres webshop på safework.dk og helt generalt er jeg rigtig god tilfreds med det. Det er nemt og bruge, godt integreret med resten af jeres løsning. Så stor ros for løsningen.

Det kunne dog være dejligt hvis man kunne afgrænse søgningen af vare udelukkende til vare der var koblet ind i en varegruppe.

En anden funktion der kunne være fint, var muligheden for at lave en varekategori hvor man ikke viser pris. Men have muligheden for at lave en "Ring for pris" knap.

Sidste punkt, er layout. Jeg syntes visningen af varenummeret i det layout vi køre med er meget utydligt og småt. Det måtte gerne have lidt mere fokus når man viser en vare.

Hilsen Thomas fra Safework.dk
i Forslag » Andet af (190 points)

2 Svar

Hej Thomas,

Først og fremmest er jeg rigtig glad for at høre, at du er meget tilfreds med den løsning du har fået.

I forhold til dine forslag, så vil jeg lige starte med at spørge lidt, så vi kan få en dialog omkring inden jeg tager stilling til, hvad jeg skal præsentere for vores udviklere.

I forhold til en søgning af varegruppe, så vil jeg lige være sikker på om det er søgning i e-conomic, på webshoppen, til specifikke funktioner i webshoppen, eller noget helt andet? Jeg håber du er frisk på at præcisere, hvor søgningen er henne og hvad den skal bruges til.

Næste punkt er i forhold til en 'ring for pris'.

Jeg kan godt forstå, hvor du gerne vil hen med dette. Jeg vil dog høre om det er tanken, at kunden ringer og får en pris, hvorefter de bestiller den på hjemmesiden, eller om de får prisen og så du klarer resten derfra? Hvis de ikke skal bestille varen på hjemmesiden, hvilket kan blive svært uden en pris, så kan du oprette et billede med tilhørende tekst og beskrivelse, hvor du skriver, at de skal ringe for at få en pris. Så kan du præsentere varen og fortælle, at prisen skal aftales over telefon eller lignende. Hvordan vil det virke?

Den sidste del med varenummeret behøver jeg ikke mere information. Jeg vil lige lade den ligge mens vi får styr på de to andre muligheder: Så kan vi også se om andre brugere herinde på vores forum også savner det. Jeg vil dog gøre dig opmærksom på, at du kan skrive varenummeret i den korte beskrivelse, hvis du meget gerne vil have det synliggjort her og nu.

Sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening. Ellers ser jeg frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Forsøger at svare, så må du sige til hvis du vil noget mere i detaljer :)

Omkring søgning, som jeg har forstået på jeres online support: Hvis jeg enabler søgning i webshop kan man søge på alle vare som er i e-conomic. Jeg ønsker man kun skal skulle søge i de vare der er tilknyttet varegrupper i webshoppen. Således vores kunder kun kan søge på vare der er tilsalg online.

Ring for pris, her har jeg faktisk lavet en workaround, se https://www.safework.dk/produkter/kollektiv-sikring/raekvaerk det virker også ok, men jeg er lidt ked af det ikke kunne laves i samme layout stil som en alm vare der kan købes. Så i stedet for Tilføj til indkøbskurv vil jeg bare gerne have en "Ring for pris" Vi har nogle produkter som ikke kan købes online, men som er på shoppen for reklamens skyld.

Omkring varenummeret, er godt med på den kan skrives ind i et eksisterende felt, men det giver bare noget ekstra træls arbejder.

Hilsen Thomas
Forslag af (190 points)
Hej Thomas,

Det er rigtig, at man kan søge efter alle varer, men det er alle varer i webshoppen. De varer du har liggende i e-conomic og som ikke er tilgængelige i webshoppen, vil ikke være søgbare. Så det er en dårlig kommunikation herinde fra. Det fungerer allerede som du gerne vil have det.

I forhold til dit workaround, så var det den vej jeg tænkte du kunne gå. Du har løst det rigtig godt! Jeg vil dog være ærlig omkring, at det vil være den bedste løsning. Det team vi har på webshoppen har afvist for nu at gå videre i den retning. Derfor vil det blive det bedste bud.
Som sagt, så synes jeg du har løst visningen godt. Hvis vi i fremtiden oplever kunder, der har udfordring som, må vi så vise dem i retning mod din hjemmeside? Så kan de se, hvordan det kan løses. Det er i bund og grund kun mere trafik hos dig og måske potentielle kunder ;-)
Hej igen

Tak for dit svar. Det er super med søgningen, så vil jeg enable det.

Du er såfølgelig velkommen at viser andre kunder vores måde at gøre det på. Så vil jeg håbe i på et tidspunkt måske vil implemere men standard løsning på det.

God weekend :)

Hilsen Thomas
Hej Thomas,

Det lyder super godt.

Mange tak og rigtig god weekend til dig også :)
Hej igen Jesper

Jeg har lige prøvet at aktivere søgning. Som jeg kan se det søger man på alle vare man har, og ikke kun vare på shoppen. Endvidere ser det faktisk også ud til man søger ind på sider der er begrænset af login.

Er det noget du kan bekræfte / teste?

Hilsen Thomas
Om en side er begrænset af login gør ikke en forskel i forhold til søgning. Når man tilvælger søgefunktionen, så søger den alle varer frem, som kan findes under 'varer' i webshoppen.

Varer du har i e-conomic, men som ikke er forbundet til webshoppen vil ikke blive vist.

Hvis du har varer, som er tilknyttet webshoppen, men som ikke skal vises, så kan du skjule dem. Det gør du ved at spærre varen i e-conomic. På den måde kan du skjule enkelte varer i webshoppen, men det er kun, hvis de ikke skal sælges endnu.

Jeg håber det giver lidt bedre mening nu. Hvis du oplever andet end dette, så må du meget gerne sige til, så kan jeg teste det på din aftale og se, hvad der går galt.

Hvis det er tilfældet, så må du meget gerne give mig adgang til din aftale. Du gør det ved at gå ind i e-conomic -> alle indstillinger -> administrator -> søg efter 1109275 -> tryk på manden med fluebenet.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)
Jeg har givet dig adgang. Hvis du f.eks søger på karabin finder den varenr 0009 som ingen billede har, og den er ikke på shoppen.

Det virker som om den fri-tekst søger på hele siden og ikke kun i vare

 

Hilsen Thomas
Hej Thomas,

Vare 0009 er på shoppen. Ligeså snart varegruppen er forbundet, så vil de være på shoppen. Uagtet billede eller ej. Hvis du ikke vil have dem vist på shoppen, så skal de flyttes til en varegruppe uden adgang til webshoppen. Du kan se, hvilke varegrupper du har givet adgang til under webshop -> vis indstillinger -> rul ned til varegruppe.

Hvis du ønsker at sælge den på webshoppen på et tidspunkt, men bare ikke har et billede klar, så kan du gå ind i e-conomic og under salg -> varer -> søg varen frem -> rediger den -> skift til spærret.

Hvis du gør det, så kan du arbejde videre med billede, tekst mm. Varen vil dog ikke kunne søges frem. Når så det hele er på plads og varen er klar i webshoppen, så kan du skifte varen fra spærret til åben i e-conomic igen.

Giver det mening? Der er altså ikke tale om en fejl, men mere om en misforståelse af, hvornår en vare er i webshoppen :)
I såfald forstår jeg ikke helt konceptet - Vores varenummer 0009 har jeg ikke tilføjet i min varekategori "Karabiner", og den bliver ikke vist under mine produktsider. Så det du siger er at, når søgning er aktivt søger man ind i alle de vare man har oprettet, uagtet som de er i en kategori?
Nej, du søger efter de varer du har givet adgang til webshoppen. Det alle de varer, som er i den/de pågældende varegruppe(r).

Hvis du har angivet en varer til fx varegruppe 2. Varegruppe 2 har adgang til webshoppen, så kan den søges frem. Det er uagtet om de er lagt ned som element på siden :)
Hmm - så fjerner jeg søgningen igen. Ellers skal jeg igennem ret mange vare for at sikre man kun kan søge de ønskede ud.
Det er helt fair. Jeg kan sagtens forstå forvirringen omkring det, men jeg håber det hele giver mening nu.

Rigtig god dag :)