Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Registrering Af Projekt Ved Manual Faktura

0
Hej,

Eftersom e-conomic ikke opfylder alle krav vi har til detaljer på en faktura opretter vi fakturaer i et andet program.

Det er så ideen at indtaste de enkelte fakturaer i economic via "Manual Faktura" under regnskab/Daglig.

Det ville her være meget hjælpsomt hvis man kunne pege på et projekt på samme måde som man kan hvis man laver en postering under "Finans Bilag" og ved "Lev.Faktura"

 

Med venlig hilsen

Frank
i Forslag » Andet af

1 Svar

Hej Frank og tak for dit forslag.

Til at starte med vil jeg lige lade dit forslag ligge lidt herinde, så andre brugere har mulighed for at byde med deres tanker omkring det. Efterfølgende vil jeg tage stilling om vi skal præsentere det videre til vores udviklere.

Når det er sagt, så vil jeg høre, hvordan dette skulle spille sammen med 'faktureret' på projektkortet? Grunden til jeg spørger er, at man typisk vil oprette en masse aktiviteter og omkostninger på projektet, som danner en kostpris og en salgspris. Dette holdes op imod faktureret. I dette tilfælde vil man dog ikke kunne se, hvilke aktiviteter og omkostninger er faktureret fordi der faktureres fra et andet system.

Er det nok at blot beløbet skrives ind der, eller hvordan skal det optræde derinde?

Ud over det, så er jeg lidt nysgerrig på, hvad der gør, at du fakturerer fra et andet system?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Jeg vil egentligt bruge projekt modulet til at holde styr på fortjeneste på individuelle handler. Det er sådan at jeg køber varer fra forskellige producenter i Europa og samler alle forsendelserne i en container og sender det til en kunde udenfor EU.

Grunden til at jeg bruger et andet program til at lave fakturaer er for det første at jeg skal have et felt for oprindelse land og et for HS kode for hver produkt, derudover vil jeg meget gerne have billed af hver produkt på fakturaen. Og så er programmet meget stærkt til lave tilbud og følge op herpå.

Jeg tror ikke jeg kan svarer på dit spm. ang. samspil med "faktureret" da jeg ikke har brugt modulet på den måde.
Hej igen Frank og tak for din tilbagemelding.

I forhold til dine krav på en faktura, så har du helt ret i, at vi ikke kan løse det, så det er super fedt du har fundet en anden måde at gøre det på.

Hvis du ikke bruger faktureret, så er jeg ikke helt sikker på, hvad du skal med en faktura. Det kan selvfølgelig være jeg misforstår noget, men hvis det blot er et overblik du ønsker, så ville jeg sige, at du kan sammenligne kostpris og salgpris. Selve fakturen er der, hvor den sidste kolonne bliver ramt.

Hvis du ønsker det, så kan du sagtens overføre det hele til en almindelig salgsfaktura i e-conomic og så bare lave være med at sende den til kunden. Det vil give samme billede som en manuel faktura og du vil kunne se, hvilke varer/ydelser, som har givet din en fortjeneste eller tab.

Jeg kan have misforstået dig helt, og hvis det et tilfældet, så tager jeg gerne en snak over telefonen. Den mulighed er altid åben, hvis vi skal finde den bedste arbejdsgang til dig. Jeg vil dog for nu ikke gå videre med muligheden for at kunne få en manuel kundefaktura med på et projekt, da der ikke er andre brugere, som har bakket op omkring ideen.

Der er som sagt altid mulighed for at vi kan tage en snak om den måde du bruger e-conomic og om der findes en bedre måde. Ellers kan du også spørge løs her :)
Hej Jesper

Tak for din besked. Jeg vil gerne fortsætte med en telefon samtale.

 

Med venlig hilsen

 

Frank
Hej Frank,

Lad os gøre det. Vil du sende en mail til info@e-conomic.dk - att. Jesper Mieritz?

Du må meget gerne skrive dit telefonnummer og et par tidspunkter jeg kan fange dig. Jeg er ret presset i den her uge, så hvis du har tid i næste uge ville det passe mig helt perfekt :)