Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Timeregistrering - diverse kode - se teksten når timeseddel udskrives

+1
Hejsa, jeg godkender montørernes timeregistrering. Vi har oprettet en Aktivitet - kode 88: diverse. Her skal montørerne skrive når de har lavet noget, hvor man ikke kan bruge de almindelige aktiviteter. Problemet er at når jeg udskriver Timesedler for hver uge, så "overskriver" E-conomic den tekst de har skrevet med standard teksten: Diverse, projekt HUSK TEKST, så på udskriftet kan vi ikke se hvad de reelt har lavet.Vores ønske er at få det lavet sådan at udskriftet viser den tekst som montøren har skrevet. Der er 2 måder som man kan printer en ugeseddel på, og den som vi bruger har sammentælling af timer pr. dag lodret under mandag, tirsdag osv. (her kan du ikke læse teksten), men den anden måde hvor den vandret viser timerne, den kan vi ikke bruge, men her kan man faktisk godt se teksten som montøren har skrevet !!! er det ikke bare en lille ting som kan ændres i systemet - det håber vi :-)

Jeg kan desværre ikke kan vedhæfte en PDF fil. Har I brug for at se eksempel, så skriv på mail. MVh. Lene
i Forslag » Andet af (130 points)

2 Svar

Hej Lene og tak for dit forslag og forklaringen. 

For lige at være helt sikker på, hvad du mener, så opsummerer jeg lige og tjekker om jeg har forstået det rigtigt. 

Jeres medarbejdere registrerer timer på en aktivitet (kode 88). Den dækker flere aktiviteter og derfor skriver jeres medarbejdere i teksten, hvad de præcis har lavet. 

Det giver selvfølgelig forskellige tekster til samme aktivitet. Når du så sidder inde i e-conomic og trækker en liste over ugesedlen. Her kan du ikke længere se, hvad de præcis har lavet, men blot, at der er tale om kode 88. 

Hvis du kigger i oversigten over de enkelte registreringer inden du tager ugesedlen, så kan du godt se, hvad medarbejderen har skrevet. Du ønsker at dette også skal optræde på ugesedlen, er det rigtig forstået? 

Hvis det er rigtig forstået, så vil jeg samme omgang høre, hvorfor du godt kan bruge den, men ikke den anden? - Det er i forhold til din kommentar "men den anden måde hvor den vandret viser timerne, den kan vi ikke bruge, men her kan man faktisk godt se teksten som montøren har skrevet".

Jeg håber du er frisk på at følge op, så jeg er sikker på, at jeg forstår dig korrekt. 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper, kan godt forstå du spørger - det er svært at forklare. Vi har mange forskellige aktivitets koder. Feks 86: Kontrolmålinger eller 81: fundamentsjording og vores kode 88: diverse... den skal montørerne bruge til feks. vask af firmabil eller hentet materialer i Herning osv, hvor de så overskriver teksten diverse...

ja til begge dine spørgsmål. Udskriften på en uge der står der bare diverse. Og ja jeg skal bruge at teksten står på udskiftet. Udskriften kommer fra firkanten "ugeseddel", men en fra jeres chat spurgte om jeg kunne bruge det lille ikon "printer" som er helt ude til højre - lige over antal poster i alt. Og her kommer teksten nemlig med ud på udskriften, men den kan jeg ikke bruge da den ikke laver en sammentælling af timer pr dag. Send evt din mail og jeg kan sende eksempler ?!

Mvh. Lene
Jeg vil meget gerne se eksempler.

Send den til info@e-conomic.dk - att. Jesper Mieritz. Så kigger jeg på det :)
Hej Lene og tak for dig mail,

Jeg kan godt se udfordringen i, at du ikke får det samlede antal timer.

Omvendt vil jeg også sige, at vi får rigtig, rigtig mange gode forslag. Derfor er vi nødt til at vælge dem ud, hvor der har været mest efterspørgsel. Her er dit forslag ikke en af dem vi har hørt mest til, selvom jeg godt kan se din pointe.

Det betyder, at jeg for nu vil afvise forslaget, men du skal have tak for at følge op med mere information og for at dele dine tanker med os og alle andre brugere.

Rigtig god weekend :)

Hej Lene. Måske har I fået løst jeres behov. Jeg er lidt usikker på om e-conomic har implementeret de ændringer som I ønsker. Hvis ikke, så kan det måske være at I kan gøre brug af excel timeregistrering. Med TimeManager Excel Add-In er det muligt at lave tidsregistreringen direkte i Excel og så få timerne overført til Projektstyringsmodulet i e-conomic ved et enkelt klik. I excel kan I via dropdown bokse vælge projekt, medarbejder og aktivitet. Selve teksten for aktiviteten bestemmer I. I kan således benytte det der er smart i Excel (Kopiering af linjer osv) og samtidigt få alle fordelene ved at have styr på projekterne i e-conomic. Du kan evt. se mere her: E-conomic timeregistrering i Excel

Forslag af (320 points)