Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Åbne bankafstemning i excel

+1
Jeg har et stort ønske om, at det bliver muligt at åbne bankafstemningen til excel. Jeg sidder som bogholder i flere forskellige aftaler og har brug for at sende bankafstemningen til mine kunder, med alt hvad der mangler posteret på banken - ikke kun for 1 måned ad gangen, som "Rapport for perioden" kan.
i Forslag » Andet af (410 points)
Hej.

Jeg har i mange år arbejdet med forskellige kassekladder. Bl.a. en med købsfakturaer, en med leverandørbetalinger, en med kundeindbetalinger og en "rodekasse".

Rodekassen bruger jeg til alt det ubestemmelige. Som du nok også gør, så rydder du op en gang i mellem. Jeg downloader kladden til Excel, pynter lidt på opstillingen og sender filen til firmaet med de tekster, der dannes i banken. Når jeg endelig får nogle bilag, tilknytter jeg dem til kladdeposterne og bogfører.

Så er der selvfølgelig "rester", og de kommer med igen i næste opgørelse osv.  

Og efterhånden kommer alle bilag. Formålet med "rodekassen" er, at så har du alle "problemerne" samlet et sted.
Hej Erik,

Tak for dit forslag. Ja jeg må overføre alle posteringer til en kladde og åbne til excel.

En lille opdatering herfra.
Man kan nu kopiere linjerne direkte fra bankafstemningen. I kan gøre det ved at markere dem, ctrl. + c og ctrl. v ind i excel arket. Efter vores opdatering blev det sat forkert over i excel, hvilket ikke er tilfældet længere.

Rigtig god dag smiley

1 Svar

Hej og tak for dit forslag. 

Vi har lige været gennem vores bankafstemning og forbedret den en hel del. Blandt andet på baggrund af den feedback vi fik her

Jeg kan sagtens forstå du gerne vil have det i excel, men for nu vil vi kun slutte lidt små ting af på bankafstemningen og efterfølgende kaste over andre kroge i e-conomic og få støvet af der, så vi får et bedre produkt hele vejen rundt. 

Det betyder også, at jeg vil afvise vi vil kigge på dette i denne omgang. Jeg er klar over dette og hvis muligheden byder sig i fremtiden, så er det helt sikkert på listen over forbedringer på bankafstemningen, så mange tak for det og rigtig og dag :) 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Hvor er det ærgerligt. I den 'gamle' bankafstemning kunne man kopiere linjerne og sætte dem ind i excel, men efter I har "forbedret" den, kan man ikke længere gøre dette. Nu skal jeg overføre alle posteringer til en kladde, åbne kladden i excel og slette alle posteringerne igen. Det er virkelig en langsommelig proces.

Jeg oplever også, at man mister den sortering man har lavet i bankafstemningen, hver gang man overfører en postering fra afstemningen til kladden. Hvis man fx. har sorteret på beløb og derefter overfører en postering til kladden, når man så klikker ind i afstemningen igen, skal man sortere på ny. Dette ser jeg bestemt ikke som en forbedring ifht. den gamle.
Hej og tak for at komme med mere feedback.

Lige præcis det du beskriver er nogle af småting vi vil slutte af med. Det betragter jeg ikke som en ny funktionalitet, men mere som noget vi have rettet. Det er altså en sag vi har lagt videre til teknikken, så det vil der blive kigget på :)