Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning i pop-up

0
Så er den gal igen.

I sidste uge kunne man ikke overføre bankposter fra bankafstemning, hvis man arbejdede i et pop-up vindue.

Nu kan man ikke lave en bankafstemning i pop-up efter at posterne er overført til en kladde.

Så skal man tilbage til hovedmenuen med bankafstemningen. Når man arbejder med 6 bankkonti, er det nogle umulige arbejdsgange i byder Jeres kunder. Men I ved jo altid bedre - og tester alt.
i Spørgsmål » Andet af (26.5k points)

1 Svar

Hej Erik,

Det er rigtig vi havde en fejl med, at der ikke kunne overføres i pop. Det fik vi heldigvis styr på igen.

Når det er sagt, så er jeg ikke helt overbevist om, hvad fejlen her går på. Du siger du ikke kan lave en bankafstemning i pop-up efter der er overført til en kladde.

Mit spørgsmål går på, hvorfor kan du ikke det? Altså hvad går der galt?

Jeg håber du er frisk på at uddybe, så jeg ved, hvor jeg skal kigge og derfor også, hvordan vi løser det :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Ja, se, det troede jeg, at du kunne svare på.

Men prøv f.eks. at lave bankafstemning i et pop-up vindue og overfør posteringerne til en kassekladde. Derefter afstemmer du igen banken i pop-up vinduet. Det går fint. Du lader pop-up vinduet stå åbent, da du senere skal arbejde videre med flere bankkonti.

Derefter går du i kassekladden og konterer; herunder er der f.eks. en kundeindbetaling i fremmed valuta, hvor du indtaster bankens kurs. Du finder også ud af, at en af de overførte bankposteringer skulle i en anden kzassekladde. Du sletter posten i kladden og afstemmer igen din bank i pop-up vinduet inden du bogfører. Bingo, pop-up vinduet opdateres IKKE, men det gør hovedvinduet for bankafstemningen. Du er derfor nødt til at lukke pop-up vinduet og åbne det igen, når du skal til næste bankkonto.

Sådan var det ikke før ændringerne - så mon det er rigtigt, at I tester, eller er dette blot en systemændring til det bedre?
Hej Erik

Det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt, hvis en forbedring ender med at være det modsatte.

I forhold til sagen her, så har jeg prøvet at teste det du beskriver her i bankafstemningen. Både i den version vi havde før og den vi har nu.

Jeg kan ikke se, at der sker noget forskellige i to udgaver. Hvis du overfører til kassekladde og retter i posteringen, så opdateres først i pop-up, når du aktivt tager en handling i vinduet. Det kan enten ske ved at du arbejder videre i pop-up, lukker vinduet og åbner det igen, eller trykker f5.

Lad os sige du sletter en postering og flytter den til en anden kassekladde og en anden bankkonto. Hvis du efterfølgende skifter til den anden bankkonto i vinduet, så flytter postering med. Det gør den i hvert fald hos mig. Det samme, hvis jeg ændrer beløb, tekst osv.

Hvis du enten oplever noget andet, eller jeg ikke helt har fanget problemet, så må du meget gerne lave en video, der viser det. Jeg kan også ringe til dig, når det passer. Så kan vi prøve at løbe det gennem sammen, hvis du har lyst til det.