Det ville være rart, hvis der var samme mulighed under km som ved timer, hvor man kan vælge "bogfør på registreringsdatoen".
Som det er nu, bliver km bogført sidste dag i en periode.
Jeg har fået følgende at vide fra supporten: ”Det kommer helt sikkert an på, hvorhenne du godkender dem. Hvis du trykker på "juni" måned, og så herinde godkender dem enkeltvis, så vil den stadig bogføre dem sidst i perioden. I dit tilfælde skal du dermed ind på den enkelte dag, for at kunne få den bogføring du er ude efter”.
Jeg har godkendt ved at vælge juni, og så herefter godkende hver enkelt post. Så giver det ”problemer”. Om man vælger juni og godkender hver enkelt post, eller man vælger den enkelte dag og godkender, burde vel give det samme i sidste ende. Posterne godkendes jo enkeltvis.
Desuden går det galt med bogføringen, hvis sidste dag i en periode går ind i en ny måned.
Vi har en medarbejder, der har registreret km den 28/6 og den 29/6. Disse poster burde bogføres i juni, men da sidste dag i perioden er den 1. juli, bliver de bogført her.
Det burde i mine øjne slet ikke være muligt. Det, der hører til i juni måned, skal bogføres i denne måned, og ikke ”flyttes” over i en ny måned.
Jeg afstemmer projektover-/underdækning og balance. Da km bliver taget med på projektover-/underdækning med den korrekte dato, opstår der en difference, når systemet bogfører på finanskontoen på en anden dato. Det vil sige, at der skal laves omposteringer for at få tallene til at stemme.
Det ville også være en fordel, hvis man kunne se, om der er km, der ikke er godkendt.
Ved timer kan man se "Ældste ikke-godk. timer”. Det samme burde være ved km.