Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




spærre kontaktpersoner

0
er det muligt at spærre sine kontaktpersoner på kunder, som det fx. er på medarbejdere, kunder, varer osv? Hvis ikke, er det så noget der kan blive indført?

Vi skal have ryddet op i vores kontaktpersoner på kunder og ønsker helst ikke at slette dem, vi ikke bruger så tit, men blot spærre dem, til evt, senere brug.

Hvis ikke det er muligt at spærre, hvad er så den bedste oprydningsmulighed for mig, er det at eksportere, manuelt rydde op i excel, og så imortere igen? Eller er der andre muligheder?

Jeg har 1067 linjer med kontaktpersoner.
i Spørgsmål » Andet af (690 points)

1 Svar

Hej Pernille,

Du kan ikke spærre dem som tingene er i dag.

Det eneste du kan gøre er at slette dem, hvis de skal væk.

Jeg kan godt forstå, hvad du mener. En ting jeg dog bider mærke i er, at du har 1067 linjer med kontaktpersoner. Er det fordelt på alle jeres kunder eller på en kunde? Hvis det er fordelt på alle jeres kunder, så er jeg helt sikker på, at jeg forstår hvorfor i ønsker at spærre, men ikke slette en kontaktperson. I hvilken situation vil det hjælpe jer?

Hvis det er på en kunde, så er det ret mange kontaktpersoner og her kan jeg godt se, at det er uoverskueligt med så mange kontaktpersoner, men jeg tvivler på det er tilfældet. Det kan selvfølgelig være og derfor vil jeg bare lige være sikker :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Når vi ønsker at spærre i stedet for at slette, så er det ad hensyn til historikken og mulighed for evt. senere opslag osv. Det kunne være ad hensyn til søgning på ordrer til en bestemt kontaktperson, som vel går tabt hvis personen slettes? Umiddelbart er der jo ikke mulighed for søgning i arkiv på "deres ref" endnu, men hvis den mulighed opstår, så vil vi gerne kunne søge på også slettede kontaktpersoner efter behov.

Det er nogenlunde de samme overvejelser/hensyn som ved valg af om vi vil spærre/slette kunder, leverandører og varer (som vi dog ikke kan slette, hvis der er bevægelser).

Men vi må jo holde styr på historikken i excel i stedet for så. Som jeg forstår det, så er det vores eneste mulighed
Hej Pernille,

Du kan i arkivet søge efter kontaktpersonen i feltet deres/øvrig ref.

Feltet her er ikke et opslag som varer, kunder mm. Den søger efter teksten, så dette kan du sagtens efter selvom kontaktpersonen er slettet. Jeg håber det kan hjælpe dig.

Hvis løsningen med du kan søge i arkivet kan løse udfordringen, så må du meget gerne bekræfte det. Det lyder som det løser den udfordring du beskriver her.

Hvis ikke det løser udfordringen, så vil jeg som altid give forslaget mulighed for at ligge her på forum så andre kan byde ind.