Hej Stine og tak for at følge op.
Det er meget få kunder, som vil få værdi ud af denne visning. Jeg kan sagtens se ideen i det, men når vi planlægger nye forslag, så er en vigtig parameter, at vi skaber så meget værdi som muligt Vi kan desværre ikke implementere alt på en gang og derfor er vi nødt til at vælge ud. Her vil jeg i denne omgang fokusere på andre forslag og derfor afvise at vi kigger på denne rapport for nu.
Jeg har dog kigget lidt på, hvad du ellers kan gøre.
Jeg har fundet en løsning du måske kan bruge, men det vil kræve i ændrer jeres opsætning en lille smule. Jeg vil lige fortælle dig om det og så kan du vurdere om det er noget for jer.
Det du kan gøre er, at oprette alle leveringssteder som individuelle kunder og samtidigt have en hovedkunde. Hovedkunden har du allerede oprettet, så du kører videre bare videre med den.
Du kan via en betalingsbetingelse sætte dine kunder op til, at du fakturerer leveringsstederne, men det skyldige beløb vil herefter lægges over på hovedkunden, så du har det samlede skyldige beløb her. Når du trækker en omsætningsstatistik vil det så være fordelt ud på de enkelte leveringssteder, som forskellige kunder.
Jeg har lavet en kort video, der viser det her.
Du skal være opmærksom på, at fakturaen, der sendes til leveringsstederne, vil indeholde den betalingsbetingelse du har valgt. Du skal derfor enten forventningsafstemme dette med din kunde, eller rette layoutet til, så du finder en anden måde at synliggøre betalingsbetingelsen.
Jeg håber det giver mening for dig, ellers spørger du bare løs :)