Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Måle omsætning pr. landsdel

0
Vi har et ønske om at kunne måle omsætningen i de forskellige landsdele, men vi har et problem med at få denne rapport. Vi har to store kunder med afdelinger i hele landet. De enkelt afdelinger er registreret med en leveringsadresse, men alt salg bliver faktureret til en hovedafdeling, i begge tilfælde i Brøndby. Så når vi trækker en rapport på omsætningsstatistikken ligger alt omsætning til disse to kunder på Sjælland, hvor hovedparten af salget rent faktisk er sket til de fynske og jyske afdelinger. Den nemmeste løsning som jeg ser det er, hvis der i rapporten omsætningsstatistik for kunder kan blive tilføjet en kolonne med leveringsadressen for salget. Vil det være en mulighed?

Venlig hilsen Stine
i Forslag » Andet af (160 points)

1 Svar

Hej Stine,

Alt kan mere eller mindre lade sig gøre når vi snakker software. Så ja, det ville være en mulighed.

Jeg vil dog sige, at det du beskriver her ikke passer med omsætningsstatistikken som jeg ser den.

Der er lavet til at vise omsætning per kunde, varer eller medarbejder. Som jeg forstår din forespørgsel vil du gerne have leveringsadresse med, som er på en faktura. Det vil betyder, der skal laves en helt ny rapport, hvis den visning skal være mulig.

Har jeg forstået dig rigtigt? Jeg vil gerne være sikker på, at jeg ikke misforstår dig i dette tilfælde :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Jo det er korrekt forstået.

Mvh

Stine Holmstrøm

Hej Stine og tak for at følge op. 

Det er meget få kunder, som vil få værdi ud af denne visning. Jeg kan sagtens se ideen i det, men når vi planlægger nye forslag, så er en vigtig parameter, at vi skaber så meget værdi som muligt Vi kan desværre ikke implementere alt på en gang og derfor er vi nødt til at vælge ud. Her vil jeg i denne omgang fokusere på andre forslag og derfor afvise at vi kigger på denne rapport for nu.

Jeg har dog kigget lidt på, hvad du ellers kan gøre. 

Jeg har fundet en løsning du måske kan bruge, men det vil kræve i ændrer jeres opsætning en lille smule. Jeg vil lige fortælle dig om det og så kan du vurdere om det er noget for jer. 

Det du kan gøre er, at oprette alle leveringssteder som individuelle kunder og samtidigt have en hovedkunde. Hovedkunden har du allerede oprettet, så du kører videre bare videre med den. 

Du kan via en betalingsbetingelse sætte dine kunder op til, at du fakturerer leveringsstederne, men det skyldige beløb vil herefter lægges over på hovedkunden, så du har det samlede skyldige beløb her. Når du trækker en omsætningsstatistik vil det så være fordelt ud på de enkelte leveringssteder, som forskellige kunder.

Jeg har lavet en kort video, der viser det her.

Du skal være opmærksom på, at fakturaen, der sendes til leveringsstederne, vil indeholde den betalingsbetingelse du har valgt. Du skal derfor enten forventningsafstemme dette med din kunde, eller rette layoutet til, så du finder en anden måde at synliggøre betalingsbetingelsen. 

Jeg håber det giver mening for dig, ellers spørger du bare løs :)