Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




e-conomic webshop SSL / Google shopping

0
Hej,

Vi overvejer at flytte vores webshop til den integrerede løsning i e-conomic (webshop+):

Har dog et par spørgsmål, som jeg ikke syntes at kan finde information omkring:

1. Er der installeret SSL-certifikat på serveren, altså https:// som er et krav fra google ifm. Google shopping.

2. Er der indbygget statistik i webshoppen, eller skal alt køre via google analytics?

3. Er det muligt at lave en prøve-opsætning af webshop, som kan testes, inden man beslutter om denne skal aktiveres / købes?

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh.

Henrik Gudiksen

Venlig hilsen Henrik Gudiksen www.bakkamera.dk
i Spørgsmål » Andet af (1.2k points)

1 Svar

Hej Henrik!

Først og fremmest - tusinde tak for dit spørgsmål :-)
Tillad mig at besvare det i punkter, for at bevare overblikket.

"1. Er der installeret SSL-certifikat på serveren, altså https:// som er et krav fra google ifm. Google shopping."

Svar:
Ja, det er dér :-) - Når du har sat dit domæne korrekt op og vi har haft mulighed for at godkende siden (en automatisk process, der tager et par dage), får du automatisk mulighed for at tilgå siden via HTTPS med SSL-certifikat. Hvis du er nysgerrig, kan du læse mere om netop denne funktion, lige her.
 

"2. Er der indbygget statistik i webshoppen, eller skal alt køre via google analytics?"

Svar:
Både ja og nej - forstå mig ret. Vi har en indbygget integration til Google Analytics. Det vil sige vi kan sende data direkte til Google og vise lidt data, fra Google Ananlytics i administrationsmodulet til Website/Webshop/Webshop+. Det har jeg også lidt læsestof på, lige her.

"3. Er det muligt at lave en prøve-opsætning af webshop, som kan testes, inden man beslutter om denne skal aktiveres / købes?"

Svar:
Ja, du kan altid oprette en demo og tilføje tillægsmodulet Website/Webshop/Webshop+ for at prøve modulet, uden beregning. Vær dog opmærksom på at indstillinger du laver, ikke kan medtages til din 'rigtige' e-conomic aftale. Hvis du har vores "Small business" eller "Professional" pakke er tillægsmodulet "Website" inkluderet - ganske gratis :-)

Jeg håber det gav dig lidt mere overblik over dine muligheder.
 

- Hav en skøn dag!


Venlig hilsen/Best regards   Andreas Rostved Scale Manager, Planet WOW     e-conomic er et produkt fra Visma e-conomic A/S Langebrogade 1, 1411 København K CVR-nummer: 29403473   Er du i tvivl om, hvordan du bogfører? - spørg tusindevis af andre på Forum
Spørgsmål af 🔒 (190 points)

Tak for svar. - Det er super yes

Efterfølgende har jeg været i kontakt med support, for at høre hvordan vi kan ligge en .htaccess-fil op på serveren til 301-redirect, da vores eksisterende produktsider jo vil få "ny" url. - og for at sikre vores pagerank hos google.

Det blev jeg gjort opmærksom på IKKE er muligt, men jeg måtte bede min udbyder om at lave redirect - evt. med upload af sitemap til google???

Well. - Der er jo DNS-redirect på mit domæne, så den besøgende kommer jo ikke forbi min domæne-udbyders server, hvorfor det ikke vil hjælpe at uploade -htaccess-filen herpå - eller sitemap for den sags skyld.

Er det virkelig ikke muligt at vi "eksisterende" webshops kan flytte vores webshop til e-conomic, uden de udfordringer det giver med mistet pagerank etc. ift. google?

Findes der et andet trick der kan løse dette?

Ser frem til at høre fra jer.

 

Godmorgen Henrik

Undskyld mit sene svar - jeg valgte at spørge udviklingen ad, med hensyn til om dette er et problem vi kan løse fremtidigt. Derfor tog det mig lidt tid at svare - det håber jeg er okay :-)

Som du har fået at vide af supporten, kan vi desværre ikke tilbyde at opsætte 301-redirects for at omstille dine gamle URL'er til den nye webshop hos os. Det er ganske enkelt ikke noget vores software kan, for nuværende.

Udviklerne har meldt tilbage at det er en forbedring, der ligger til prioritering og planlægning. Derfor kan jeg ikke give dig en tidsplan for, hvornår dette kan blive implementeret. Som jeg forstår det, forventer man dog ikke at kunne nå at udvikle denne funktionalitet i løbet af i år.

Umiddelbart kunne jeg forestille mig, at det bedste alternativ er en front - forstå mig ret - hvis man kan finde en service, der kan modtage trafikken til dit website (en load-balancer service eller lignende) som dit domæne kan pege på og som understøtter redirect. Så kunne man måske løse problemet med redirects udenfor din webshop hos os, ved at lade den eksterne service udføre 301-redirects og lade trafik med URLer direkte til webstedet gå lige igennem.

Dette er en mere kompleks løsning og desværre ikke noget vi kan tilbyde at vejlede dig i.

Jeg håber du har fået mere overblik over mulighederne og jeg kan kun beklage jeg ikke har en løsning til dig nu og her. 

Husk at du altid er velkommen til at oprette dette som et forslag. På den måde, kan andre brugere også flage deres interesse - det hjælper os til at prioritere udviklingen korrekt.

- Hav en dejlig dag!

ok - 301-redirect er endnu ikke muligt.

Hvad så med "Error 404 page not found" siden, som kunderne jo vil ryge ind på ved klik på google link, som ikke længere er valid?

Vil det være muligt at tilføje tekst / linke til forsiden af webshoppen for "Error 404 page not found"

Evt. info til den besøgende med at vi beklager, men da vi har skiftet webshop er det link der forsøges vist, desværre ændret til nyt navn. - klik her for at gå til forsiden af vores webshop, hvor der ligeledes er en søgefunktion.

Som det er nu på jeres 404 page not found, er det jo blot et link til at gå tilbage hvor man kom fra. - dvs. tilbage til eksempelvis google?