Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vise ordrenummer en bestilling af lavet ud fra

+1
Jeg syntes det er utroligt underligt at når man konvertere en ordre til en leverandør bestilling at ordre nummeret ikke kommer med videre til bestillingen.

Leverandøren kan som sådan være ligeglad hvad ens ordre nummer er, men jeg tænker at man gerne vil se hvilken ordre en bestilling er dannet ud fra.

I tilbyder i ordre oversigten at vise at der er foretaget en bestilling og så går den ligesom i stå der. Jeg har ikke mulighed for at finde frem til bestillingen uden aktivt at gå ind og lede og matche det med en ordre hvilket er helt håbløst.

Håber det er noget i kan ændre :-) Det virker lidt som om lager modullet er helt glemt.
i Forslag » Lagerstyring af (130 points)
lukket af 🔒

1 Svar

Hej Aden,

Mange tak for dit forslag.

Jeg kan godt se, hvad du gerne vil her. Mit umiddelbare forslag, som allerede finde i dag er at bruge overskriften til dette.

Der er to muligheder i forhold til overskrift. Enten kan du skrive ordrenummeret i overskriften på selve ordren. Det vil komme med på bestillingen.

Et alternativ, hvis du allerede bruger overskriften til noget andet er, at du i selve det vindue som kommer frem, kan skrive en fritekst i feltet til 'overskrift'. Dette vil ikke påvirke ordren, men vil blive ført med over på bestillingen. På den måde kan du godt danne det nu.

Jeg kan godt se, at der kan sættes en mere automatisk proces op, og det vil jeg gerne overveje. Vi vil på et tidspunkt genbesøge det vindue, som bruges til overførsel. Her vil jeg smide ideen med at kunne arbejde med ordrenummeret. Hvordan lige skal virke er jeg ikke helt klar over endnu, men der håber jeg du kan hjælpe.

Hvor på bestillingen vil du gerne have, at ordrenummeret fremgår? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Funktionen med at kunne overføre en kundeordre til en leverandør bestilling er som sådan fin

Men hold op hvor er det op ad bakke, når man har mange leverandører at skulle scrolle op og ned til man finder den rigtige - og det er ikke for svagtseende det rullegardin. vi mangler en søgefunktion helt vildt

Og hvorfor ikke tage den videre, så når man har fundet den rigtige og trykker på overfør, så skriver I bestillingsnummeret i feltet bestilling på kundeordren - i stedet for bare ja
Hej og tak for at byde ind,

Jeg er helt enig i, at det vindue, hvor man overfører til bestilling trænger til en omgang kærlighed.

Det er også noget vi har planlagt at kigge på. Jeg vil omvendt også sige, at det tidligst bliver i Q2 2019, så det har lidt lange udsigter før vi er klar med noget konkret. Jeg vil sætte forslaget som planlagt, men samtidigt med en forventning om, at der går noget tid inden vi kommer dertil :)