Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Advarsel ved oprettelse af kreditore og debitore flere gange

+12
Er det muligt at der kan komme en advarsel hvis man taster cvr. nr. ind ved oprettelse af debitorer og kreditorer, og man har oprettet dem i forvejen. jeg har nu flere gange kommet til og oprette de samme kreditor og debitorer fordi den ikke kommer med den advarsel. ??

BH Mette
i Forslag » Andet af (220 points)
Jeg ved ikke om du kan bruge dette input,  da i jo nok allerede har mange debitor og kreditorer i jeres system,  men vi valgte at bruge kundens CVR nummer som kundenummer - det forhindre i alt fald at man får oprettet de samme kunder og leverandører flere gange...
Hej Helge.

Ja det vil også blive sådan, med nye kunder, men dette er et job der er overtaget, så det tager lang tid og ændre disse.

men tak for input

Bh Mette
Hej

Tak for jeres kommentarer. Foreslaget er nu blevet præsenteret for vores udviklingsteam og de var bestemt ikke afvisende over for ideen. Derfor er foreslaget ikke afvist herfra.

Vi kan fortælle, at det er lagt i vores pulje, men kan på nuværende tidspunkt ikke give en nøjagtig tidshorisont på, hvornår - og om, det evt. bliver udviklet og implementeret.

Nærmere information om ovenstående vil følge på dette indlæg
Ja. Det er en god idé med CVR numre, men der er 2 faldgrubber:

1) Hvis man har private kunder, er der intet CVR nummer og

2) Hvis man som Mette har eksisterende kartotek eller importeret fra et tidligere regnskabssystem, kan det blive en overordentlig stor opgave - og jeg er ikke engang sikker på man har lov til at ændre kundenummer, når det først er angivet.

Derfor kan man bruge CVR eller telefonnummer OG når man opretter en ny kunde kan den jo blot give en advarsel om at der er en anden kunde der minder meget om denne f.eks. ved sammenligning af navn, e-mail og/eller adresse. Der findes algoritmer til at sammenligne tekst-strenge og hvis den er over et vist match, kan den jo advare - og så må man jo tage den derfra.
Dennis.. en advarsel er helt fint med mig. tak for dit indlæg BH Mette

Hej igen Mette

Jeg kan med glæde fortælle, at dette nu er blevet implementeret :-)

Når du taster en kundes CVR nummer i forbindelse med oprettelse af kunden, vil der nu komme en advarsel med rød skrift i selve billedet allerede når du prøver at taste nummeret

Rigtig god dag til dig 

1 Svar

Hej

Jeg har med stor interesse læst dit indlæg her på Forum og jeg er fuldstændig enig i, at det kunne være rart med en advarsels pop up, hvis man prøver at oprette et CVR nummer som allerede er oprettet for kreditorer og debitorer. Jeg har faktisk været ude for flere kunder som havde det problem at de havde forskellige fakturaer på samme kunde, men på 2 forskellige kundenumre, så de var nødt til at flytte det manuelt i bogføringen.

Jeg vil lige lade dit indlæg stå i ca. 14 dage, så andre kunder kan komme ind og læse dit foreslag og evt. kan komme med kommentarer, og så vil jeg lige tage dit foreslag op igen til overvejelse

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan.

Tak for dit svar. jeg håber det bliver effektueret, da det er super irriterende.

jeg har lidt erfaring med programmering, og det burde være en simpel opgave, for jeres systemfolk. :)

God dag

Mvh Mette Mortensen