Hej Helle og tak for dit forslag,
For at være sikker på jeg forstår dig korrekt, så er jeg nødt til lige at få afklaret et par ting til at starte med :)
Det lyder overordnet som om, at du gerne vil kunne arbejde med stamdata i forbindelse med de arbejdsgange, der relaterer sig til brugen af varen/kunde/leverandør.
I dag er det således, at du opretter og redigere stamoplysninger for efterfølgende at arbejde med de pågældende, varer, kunder, leverandører mm. Du vil gerne kunne gøre det løbende. Hvis jeg har misforstået det, så ret mig gerne.
Jeg er dog ikke med på dele af den forklaring du laver undervejs. Hvis du modtager en vareleverandørfaktura, så er det helt rigtigt, at kostpris rettes efter, hvilken pris, der bliver bogført med. Jeg er dog ikke helt med på, hvordan dette hænger sammen med salgsprisen. Vil du uddybe det?
I forhold til lokation, så kan det bruges på forskellige måder, så er det er ikke sikkert du bruger det som jeg antager. Jeg vil dog normal vis antage, at lokationer er forskellige steder varen kan lægge. Fordi du modtager nogle varer på en speciel lokation, så kan jeg ikke en grund til at skulle rette i stamdata. Hvis du modtager på skiftende lokationer, så skal den alligevel rette fra gang til gang. Her vil jeg også sætte pris på, hvis du vil forklare, hvorfor stamdata i forhold til lokation skal skifte fra gang til gang.
Jeg håber du er frisk på at hjælpe mig med at forstå, hvad vi skal gå ind og arbejde med :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz