Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




stamdata

0
Hej håber I vil lytte til et kæmpe ønske.

Når vi modtager varer eller når vi modtager et kreditorbilag, er det så utrolig tidskrævende, hvis der er ændringer feks. faste  betalings betingelser, som skal ændres på stamdata kortet eller hvis en vare har fået en prisstigning eller hvis vi i en modtagelse skal have sat en lokation på varen.

F.eks.

Vi skal nu i lagermondulet - vareleverandørfaktura - lave en oprettlese - hente varer nummerene fra vare, hvis ikke vareren er oprettet så laver vi en oprettelse. så langt så godt, MEN hvis vareren er oprettet og der er sket en ændring siden oprettelsen. så er det vi får problemer: kostprisen bliver automatisk ændret men salgs prise skal vi selv ændre. Nu skal hver enkelt vare, hvor der er sket ændringer mærkes på dit kreditorbillag, så du kan huske hvilket vare det drejer sig om. Bagefter skal du nu søge hver enkelt vare frem og ind på stamdata kort for at lave dine ændringer, det kan være prisen eller lokation skal ændres og jeg kan love for at det tager meget langt tid. En faktura hvor man modtager 60 vare og hvor de 17 skal rettes i pris, det er et kæmpe dobbelt arbejde. Hvorfor kan vi ikke åbne for stamdata kortet når vi er i indskrivnigs processen, ligesom vi kan oprette en vare fra en kreditorfaktura, så skulle vi også kunne lave ændringer på en vare. Der skal være tilgang til stamdata kortene, det gælder både kreditor- debitor og vare og det gælder alle de steder, hvor vi har brug for at lave ændringer. Sætter vi en lokation på en vare i modtagelsen, så skal vi have mulighed for at gemme denne lokation på stamdatakortet, når vi henter en debitor og skal ændre telefonnummer, så skal vi have adgang til at gemme ændringerne på stamdata kortet osv. det er utroligt tidsspilde at opgaverne ikke kan laves i samme arbejds proces. Så venligst se på om ikke dette kan lade si gøre i meget nær fremtid.

Med venlig hilsen

 

Helle
i Forslag » Andet af (140 points)

2 Svar

Hej Helle og tak for dit forslag,

For at være sikker på jeg forstår dig korrekt, så er jeg nødt til lige at få afklaret et par ting til at starte med :)

Det lyder overordnet som om, at du gerne vil kunne arbejde med stamdata i forbindelse med de arbejdsgange, der relaterer sig til brugen af varen/kunde/leverandør.

I dag er det således, at du opretter og redigere stamoplysninger for efterfølgende at arbejde med de pågældende, varer, kunder, leverandører mm. Du vil gerne kunne gøre det løbende. Hvis jeg har misforstået det, så ret mig gerne.

Jeg er dog ikke med på dele af den forklaring du laver undervejs. Hvis du modtager en vareleverandørfaktura, så er det helt rigtigt, at kostpris rettes efter, hvilken pris, der bliver bogført med. Jeg er dog ikke helt med på, hvordan dette hænger sammen med salgsprisen. Vil du uddybe det?

I forhold til lokation, så kan det bruges på forskellige måder, så er det er ikke sikkert du bruger det som jeg antager. Jeg vil dog normal vis antage, at lokationer er forskellige steder varen kan lægge. Fordi du modtager nogle varer på en speciel lokation, så kan jeg ikke en grund til at skulle rette i stamdata. Hvis du modtager på skiftende lokationer, så skal den alligevel rette fra gang til gang. Her vil jeg også sætte pris på, hvis du vil forklare, hvorfor stamdata i forhold til lokation skal skifte fra gang til gang.

Jeg håber du er frisk på at hjælpe mig med at forstå, hvad vi skal gå ind og arbejde med :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Helle, 

Det er efterhånden lidt tid siden vi tog en snak omkirng forslaget her og endnu længere tid siden du skrev det. Jeg kan godt huske du nævte, at du mente det var noget rigtig mange brugere var enige i, men jeg må være ærlig omkring, at det ikke er det samme jeg oplever i min daglige gang herinde og heller ikke på indlægget her. 

Dermed ikke sagt, at dit forslag ikke giver mening. Det giver helt sikkert mening. Vi vil dog i denne omgang ikke arbejde videre med det, da vi har rigtig mange andre gode forslag under 'overvejes', hvor flere brugere har givet udtryk, at det er noget de savner i programmet. 

Jeg vil derfor tage dit forslag ud af 'overvejes' for nu. Hvis vi oplever en større efterspørgsel efter dette i fremtiden, så er vi altid åbne for at genoverveje det. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)