Hvis de kommer ind med manglende eller forkert information, så skal de rettes. Hvis det hele kommer korrekt ind, så behøver du ikke rette noget.
Jeg vil gerne prøve at forklare det yderligere.
Når du siger de kommer ind elektronisk, så vil jeg gætte på du mener den er modtaget som EAN faktura. Hvis jeg er forkert på den her, så ret mig gerne.
Når du modtager en faktura som EAN, så har din leverandør bestemt, hvad der skal stå i de enkelte felter som bliver udfyldt hos os.
Hvis der i felterne er valgt, at der skal betales via en bankoverførsel, så trækker vi det med over i kassekladden og betalinger vil blive dannet herefter. Det lyder dog ikke som om det er tilfældet er og derfor skal du manuelt rette det til for at betalingen bliver dannet korrekt.
Hvis det ikke er EAN, men en faktura modtaget på mail, så vil vores OCR-scanner forsøge at læse fakturaen og finde en betalingstype. Hvis der her findes en type, så vil det også komme på fakturaen og danne en betaling.
I tilfælde af der ikke kan findes en betalingstype, vil det være stamoplysninger på leverandøren, der er afgørende.
De oplysninger kan du sætte op direkte på leverandøren. Du kan her se, hvordan du retter i stamoplysninger.
Du skal finde der, hvor der står 'referencer og betalinger'.
Hvis du sætter referencer og betalinger op, samt følger den video jeg har lavet omkring arbejdsgangen i kassekladde, så har du opsætningen korrekt i e-conomic. Det vil virke, medmindre leverandøren angiver en anden type fra deres side, så vil der på faktura blive anvendt den type, som din leverandør har valgt.
Jeg håber det giver lidt bedre mening. Ellers har vi gratis support på 88 20 48 40, som du altid er velkommen til at ringe til. Det kan være det er lidt nemmere at forklare dig over telefonen :)