Hej Jesper
Tak for svar
Min problemstilling ligger i, at der var en rest tilbage som blev betalt i 2018 med andre fakturaer og derfor kunne jeg ikke udligne, jeg udlignede så dem jeg kunne - da det har jeg kunne gøre ved kunder, men det kunne jeg ikke få lov til, da der ikke var lige mange posteringer i 2017 og i 2018 - alle beløbene sammen med det i 2018 gav 0 i lokalvaluta så de burde kunne udlignes - det kunne de ikke,
Jeg har læst og set som du skriver at det er en problemstilling der ikke er ny, tilgengæld er den rigtig træls,
Desværre hjælper det ikke at den advarer om der er nogle åbne posteringer
1. fordi jeg i dette tilfælde ikke kunne udligne før 2018 (måske jeg kunne have udlignet og så bogført resten når den blev betalt i 2018?)
2. så er det svært at finde frem til hvilke posteringer det drejer sig om, som den advarer om når man lukker - kunne være rart den kom frem med en liste hvor man kunne se de åbne posteringer den advarer om når den lukker - så er man mere på den sikre side - klart noget jeg vil anbefale kommer frem, når der lukkes.
I vores tilfælde er det ikke alt vi kan lukke f.eks. en åben debitor kan vi ikke bare få lukket - men hvis den så kommer frem på listen så vil man kunne se, at det er dem det drejer sig om - jeg fandt frem til man godt kan udligne debitorer selvom man ikke kan i automatisk udligning pga. posteringer i 2017 - det vil også være en god idé at have mere fokus på, at gøre opmærksom på dette - da det gør en del af det meget nemmere
Jeg håber i snart vil kigge på det igen og se om I ikke kan finde en løsning for det fungerer ikke optimalt som det er nu, da vi har en leverandør vi ikke kan få i 0 i omregnet pga. denne problemstilling
Mvh. Emilie