Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Up to date bankafstemning

0
Vil det være muligt at få bankafstemning up to date - som det er nu er det kun op til forrige bankdag.
i Forslag » Andet af (320 points)

3 Svar

Det lyder til du har Nordea lige som os… vi har forsøgt at få ændret dette adskillige gange, men Nordea og economic kan åbenbart ikke blive enige om hvem der har problemet - så intet sker...

Vi har valgt i stedet at lave en eksport til excel (.csv fil) og så importere den ind i bankafstemning. Det går næsten lige så hurtigt, og du har så en 100% up to date afspejling af din bankkonto.

Forslag af (3.4k points)
Hej Desto og tak for dit spørgsmål :)

Som tingene er nu, så kan vi ikke lave en live forbindelse mellem de to systemer. Det skyldes, at banker lægger en fil ud til os en gang om dagen, som vi henter ind i løbet af natten. Hvis i skal kunne følge med i løbet af dagen, så skal bankerne først og fremmest konstant lave et tjek på jeres konto efter bevægelser. Det er ikke kun Nordea, men alle banker, på alle kunder, på alle konti.

Det er enormt mange kald der skal laves hver dag. Hvordan det vil belaste systemet vil jeg ikke lægge mig fast på. Jeg kan bare konstatere, at det er rigtig mange kald frem og tilbage mellem banken, bankcentralerne og os. En løsning er derfor ikke bare lige at lave. Der er derfor flere ting som skal tages i betragtning, hvis der skal kigges på dette.

Det kan godt være det bare er mig, der ikke er vant til at sidde med jeres type virksomhed, men hvorfor er det så vigtigt at banken i e-conomic stemmer overens med banken i en live version? Jeg er helt med på, at banken skal stemme. Ingen tvivl om det, men hvorfor kan det ikke fungere med en dags forsinkelse? Jeg håber i er frisk på at hjælpe mig her :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Det med at bankafstemning gerne skal være "live" er for vores vedkommende primært et spørgsmål om workflow. Altså at man kan slutte en proces med ind/udbetaling i kladden og samtidigt stemme den af med bank, frem for at skulle vente 24 timer med at afslutte processen... når man gør det på den måde, så griber man også nemmere eventuelle smådifferencer der måtte være i f.eks. indbetalinger inden man bogføre kladden.
Man har også brug for at kunne se løbende indbetalinger når man har folk der køber i shoppen - og her ville det i særdeleshed være rart at man kunne se det ved bare at importere en live konto status i stedet for at skulle logge på sin netbank i tide og utide.
Hej Helge og mange tak for din feedback :)

Jeg vil gemme dette, hvis vi kommer en løsning nærmere omkring en live opdatering af transaktioner. Super fedt du er frisk på at byde ind.

God dag.
Hej Helge. Jeg har givet et svar på forespørgelsen i et svar i tråden her, hvis du er interesseret i at læse det :)
Hej igen :)

Jeg har fået vendt dette med en af vores eksperter på området.

Selve dette forslag er styret af den type filer som kan bestilles gennem bank connect. I teorien kunne vi lave understøttelse af CAMT.52-filer, men det vil stadig være filbaseret og kan betyde større udgifter for jer i forhold til banken, da de skal levere mere til os. Det er dog ikke noget, der ligger fast. Jeg siger derfor ikke der kommer form for ekstra betaling til banken. Det er blot værd at bemærke, at banken også skal bruge flere ressourcer på dette.

Der er mulighed for at åbne op for dette, men der ligger et stykke længere ude i horisonten fra vores side af.

Jeg vil derfor for nu sætte forslaget som implementeres ikke, da jeg ikke ser en løsning på dette i den nærmeste fremtid.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)