Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




3 decimaler i Unit Price

+3
Da vi sælger store mængder til lave priser har vi brug for 3 decimaler i Unit Price2.

Hvis ikke det kan lade sig gøre i e-conomic, bliver vi nødt til at skifte økonomisystem.
i Forslag » Andet af (230 points)
status opdateret af

17 Svar

Umm det lyder da underligt at i ikke vil prioritere det, når vi åbenbart er mange der ønsker det?
Forslag af (220 points)
Ja, ubegribeligt at der ikke kommer en klar melding vedr dette fra e-conomic, det er jo en fejl at man ikke kan regne med større nøjagtighed med valuta. Tænk om man solgte enheder der kostede 5 øre stykket i KWD hvor kursen er 18,98. Mindst 4 decimaler bør være supporteret.

Vi må blive ved med at rejse dette problem indtil at der kommer en løsning.

mvh

Tue
Forslag af (4.6k points)
Ja- tak - sørme rart at der er flere der kommer med, så vi måske bliver prioriteret
Forslag af (220 points)
Kære Alle,

Vi har været lidt stille omkring dette spørgsmål idet vi har brugt tiden på tænke design. Og den hårde sandhed er vi har ikke fundet et tilfredsstillende design der står mål med de krævede ressourcer. Et design skal som minimum kunne håndtere/imødekomme såvel:
<ul>Jeres ønske,
Vores behov for nem og ordentlig implementering
De af vores kunder der IKKE har dette behov (og som måske vil irriteres over flere decimaler).
Tilbagerulning - hvis man ikke længere vil bruge flere decimaler.</ul>

Konklusion:
Vi må til stadighed huske på at, det der er en kundes fordel er en andens ulempe. Ligeså vil ekstra indstillinger alt andet lige medfører højere kompleksitet, hvilket vi ikke altid ønsker.
Vi erkender behovet. Vi vil egentlig gerne imødekomme det, men har ikke et fornuftigt design for det.
For praktiske formål skal I således ikke tro at funktionen kommer i overskuelig fremtid. Jeg beklager at jeg ikke kan imødekomme Jeres ønske og behov.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Hej
Kan se at der flere gange har været stillet forslag om tilladelse til flere decimaler, men alle indlæg ligger mere end 1 år tilbage. Svar/holdningen hos jer er at dette ikke er muligt/nødvendigt.

Jeg skal dog foreslå at holdningen til dette emne overvejes og revideres.

Jeg har varer som jeg sælger i millionvis, men som har en pris på f.eks. 0,234 Euro - dette accepterer systemet ikke - der udregnes en pris på 0,23 Euro og så bliver slutprisen forkert - 1 mio x 0,004 Euro bliver immervæk til 4.000,00 Euro (DKK 30.000) hvilket jo er en hvis mængde penge.

Foreløbig bliver denne vares salgspris angive i EURO/1.000 stk men dette er noget rod i længden.

Fakturering i fremmed valuta må vel forventes at blive alt mere almindeligt og da må der flere decimaler på.

Med venlig hilsen
J.Schneider
Forslag af (140 points)
Hej

For første gang har jeg nu en kunde - hvor jeg skal bruge 3 decimaler på varens salgspris.

Det ser ikke ud til at der er fundet en løsning - eller er det bare mig som ikke har fundet hvor den ligger?
Forslag af (4.2k points)
Er Fuldstændig enig. Alle økonomi systemer bør kunne arbejde med flere decimaler.

Vi har store problemer fordi e-conomic kun kan håndtere 2 decimaler

For at være helt ærlig så syntes jeg ikke holdningen om at det der ved nogle kunder er en fordel kan ved andre være en bagdel.

Så skal jeg løse det for jer. Gør som som så mange andre systemer. Der kan den enkelte bruger kan vælge hvor mange decimaler de ønsker at bruge.
Forslag af (140 points)