forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

3 decimaler i Unit Price

+3
Da vi sælger store mængder til lave priser har vi brug for 3 decimaler i Unit Price2.

Hvis ikke det kan lade sig gøre i e-conomic, bliver vi nødt til at skifte økonomisystem.
spurgt 28 Jun, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Morten B (230 points)
status opdateret 6 Dec, 2012 af kimsneummadsen

17 Svar

Hej,

En årsag til at vi valgte e-conomic og er i gang med at implementere systemet er at i har en god valuta håndtering. Havde vi vidst at systemet ikke kan fakturere/indkøbe med mere end to decimaler ville jeres sytem være fravalgt, da dette giver meget ekstra arbejde ifht. at arbejde med EUR, USD og GBP, da der ofte handles i halve pence/pennies etc.

Spørgsmål: er der planlagt en opdatering med en løsning på dette problem? I bekræftende fald hvornår forventes dette løst?

Mvh
Ib
besvaret 27 Jul, 2010 Forslag af 247451 (140 points)
Det savner vi også meget, se mit ubesvarede indlæg 28/6 2010
besvaret 2 Aug, 2010 Forslag af Morten B (230 points)
Det savner vi også.

Bliver det ikke løst, er vi nød til at skifte til et andet system.

Mvh
Rasmus
besvaret 20 Okt, 2010 Forslag af Rasmus Lauest (140 points)
Har også flere kunder der savner dette
- både kunder der arbejder med varer hvor enhedsprisen normalt afregnes med 3 decimaler i DKK og andre hvor det er det er pga afregning i anden valuta

René Arpe

It-konsulent

besvaret 20 Okt, 2010 Forslag af Rene.Arpe (17,300 points)
Hej Morten

Jeg er enig. Unit priser bør i hht min erfaring være med 4 decimalers nøjagtighed. Totaler kan vises med 2 men self altid regnes med alle decimaler.

mvh

Tue
besvaret 10 Mar, 2011 Forslag af tuebarfod1 (4,270 points)
Hej,

Tak for jeres forslag. Jeg skal lige have vendt denne med teknikken før jeg kan komme med et mere præcist svar.

I hører fra mig.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 24 Mar, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
besvaret 24 Mar, 2011 Forslag af Rene.Arpe (17,300 points)

Hej René,

Tak for tippet  

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 24 Mar, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Kære E-conomics,
Jeg har en del gange rettet henvendelse omkring decimaler.
Vi hander en del i ? og manger den 3. decimal, for at få vores kostpriser til at stemme.
Findes der mulighed for at i vil lave dette?
Venligst
Nanette Thomas
besvaret 16 Maj, 2011 Forslag af nthdk (220 points)
Hej Nanette,

Det gør der desværre ikke. Hvis du evt. kigger i dette indlæg vedr. decimaler <em>(dette indlæg eksisterer ikke længere)</em> så vil nok kunne tilslutte dig forslagene?

Steffen Ekelund

besvaret 16 Maj, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”