forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kvitteringer for EAN Fakturaer

0
Vi sender mange EAN fakturaer og modtager for det meste status hurtigt tilbage som modtaget. på nær når vi sender til Sygehusene i region H og Region Syd - her bliver de ved med at stå som "sendt". Jeg har kontaktet dem og de har modtaget de fleste men dog ikke alle....

Er der andre, der har erfaringer med dette?
spurgt 2 Mar, 2018 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Helle Kvist (120 points)

2 Svar

Hej Helle

Vi oplever det samme. Når vi sender til kommunerne er status modtaget, mens Region Hovedstaden og en enkelt privat kunde er status sendt.

Jeg er sikker på, at det er opsætningen hos Regionerne,. der er forkert.

Jeg vil foreslå, at e-conomic tager hånd om det, så vi ikke alle skal bruge tid på det. Tag eventuelt fat i mysupply.dk, som supporterer Nemhandel.

Mvh
Finn
e-consultic.dk
besvaret 2 Mar, 2018 Spørgsmål af e-consultic (7,640 points)
Hej Helle og Finn :)

Tak til Finn for at byde ind med et godt svar.

For lige også at komme med et svar herinde fra e-conomic, så har Finn ret. Ofte vil sendt betyde, at modtageren har fået din faktura. Det kan vi dog med garanti ikke sige, da det afhænger af om modtager har sat deres system op til at give et svar retur. Det vil sige i det øjeblik de modtager, så ryger der en besked den anden vej omkring, at fakturaen er modtaget. Hvis ikke de sender denne besked, så kan vi ikke bekræfte de har fået den, men vi kan bekræfte den er sendt.

Jeg plejer at sammenligne sendt-status med at du sender et brev med posten. Når du sender dit brev med posten, så vil du betragte det som 'sendt'. Du kan dog aldrig helt med sikkerhed vide om modtageren har fået det. Det samme princip i e-conomic. Når du trykker send, så har du sendt det afsted og vi bekræfter derfor med 'sendt'. Hvad der sker derfra kan vi ikke se før modtageren har fået det og bekræfter om fakturaen er gået gennem.

Jeg håber mit svar giver mening, ellers er du meget velkommen til at spørge ind :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 2 Mar, 2018 Spørgsmål af Jesper Mieritz (86,290 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”