Hej Helge :)
Jeg beklager det sene svar. Jeg må indrømme, at du har fået mig på udebane i forhold til de her visninger. Jeg har derfor brugt lidt tid på at sætte mig i hele sagen.
Helt overordnet set, så tilpasser vi mobilversioner efter, hvor stor en skærm du arbejder på. Det lader du selv har fundet frem til dette, men det er bare for at få den del på plads. Derfor vil tablets som iPad med al sandsynlighed vise hele webversionen, da vi altid vil gå efter den, hvis der er plads på skærmen. Hvis ikke der er plads til en visning, så skifter den til mobilversionen. Dette er helt bevidst, da skiftede systemer og nye produkter gør, at det er meget svært hele tiden at holde en mobilversion opdateret til en bestemt enhed. Hvis ikke vi gjorde det, så skulle vi tilpasse alle visninger til alle enheder fx. hver gang der kommer en iPhone, IPad, eller lignende fra andre selskaber. Derfor kigger vi på størrelsen af skærmen og herfra bliver der estimeret en optimal visning. Det er derfor forskellige enheder med forskellige størrelser kan optræde forskelligt.
I forhold til pixels og om den skifter mellem mobilversion og webversion, så har jeg ikke kunne finde frem til, hvornår dette skel findes. Det er rigtig man kan sidde på desktop og køre sit website i forskellige opløsninger og versioner. Her kan man fremprovokere lidt skiftende visninger, men udover det, så har jeg ikke kunne genskabe dette ud fra en arbejdsgang, der ville være naturlig på desktop eller på tablets.
Kan du prøve at uddybe lidt nærmere, hvor du arbejder og klikker på for at fremprovokere et skift mellem mobilversion og webversion?
Jeg modtager meget gerne en video med specifikationer på opsætningen og størrelsen på enheden, når dette sker. Den del vil jeg nemlig gerne undersøge lidt nærmere, da det lyder som en fejl i mine ører :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz