Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forfaldsdatoer på bogførte kunde fakturaer

+3
Vi har en del kunder, der f.eks. får lov at vente med at betale en faktura 14 dage. Dette bliver så et problem når jeg ikke kan rette forfaldsdato på den enkelte faktura. Det betyder, at når jeg sender rykkere ud, skal jeg manuelt holde styr på hvilke faktura jeg ikke skal rykke for!

Det med at ændre forfaldsdato er almindelig brugt i andre økonomisystemer som f.eks. C5, Visma og Navision.

Håber I syntes det skal ændres:)
lukket som en kopi af: Ændring af forfald
i Forslag » Andet af (290 points)
lukket af 🔒

2 Svar

Hej Gitte og tak for forslag :)

Jeg synes det er et super godt forslag, som vil gavne mange brugere i e-conomic.

Det er sag vi før har haft oppe at vende herinde, hvor der blev taget en beslutning om, at det ikke var noget vi ville arbejde videre med her og nu. Alternativet gik på, at man via rykkermodulet kan rykke forfaldsdato ved at danne et kontoudtog med ny betalingsbetingelse, hvilket jeg vil mene er god måde at gøre det på.

Vi har dog lidt begrænsninger i rykkermodulet i og med, at det er hele det skyldige beløb på kunden, som rykkes og ikke enkelte faktura, som ville være oplagt, når man rykker forfald. Du skal dog vide, at det er muligt at rykke forfald via rykkermodulet. Sig endelig til, hvis du er i tvivl om, hvordan dette skal gøres, eller min forklaring ikke giver mening.

Jeg vil overordnet arbejde videre med dit forslag omkring at kunne ændre forfald på en faktura uden at skulle hen og lave kreditnota mm. For nu sættes forslaget til overvejes :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper
Vil du tage leverandørfakturaer med.
Mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Finn. Det vil jeg meget gerne :)
Hej Gitte

Hvis nu ikke e-conomic kommer igennem med en løsning, eller du hellere vil have noget der er lidt smartere generelt til udsendelse af rykker og styring a dette, så kan du overveje at koble et andet system på e-conmic til dette - fx Likvido. Sp kan du styre det mere præcist og fx sætte en inddrivelsessag i bero hvis du laver en aftale med kunden.

Sig til hvis du er interesseret i at høre mere.

Mvh Alexander Sylvestersen-Platz  |  VALJU ApS  |   +45 3360 1261
Forslag af (2.3k points)