Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Betalinger af leverandørfaktura

0
Hej

Når man eksportere alle faktura kunne det være rart at systemet gav et bilags nr. i stedet for 1 bilags nr. pr betaling - Det er nemmere at printe listen og bruge det som bilag.

Ligeledes kunne det være rart hvis listen når man sortere i betalingsdato viser saldoen for betalinger pr. dag - det gør det lettere at overskue likviditeten.

Når man i Betalinger er under eksporteret betalinger, kunne det være rart at man kan søge på eksport nr.

Med venlig hilsen

Lene Laursen

Grillen Group
i Forslag » Andet af (640 points)

2 Svar

Hej Lene :)

Som jeg læser har du tre forslag her. Det første er, at du ønsker systemet skal kunne danne betalinger på ét bilagsnummer. Du siger det er nemmere at printe ud og bruge som bilag. Det kan være jeg ikke er helt med, men jeg kan ikke se ideen i at gøre dette. Vil du uddybe en smule?

Det andet er, at du gerne vil have et overblik over, hvor meget du betaler på en enkelt dag, hvilket giver super god mening. Netop for at løse dette problem har vi for ikke så længe siden synliggjort summen af valgte betalinger. Du kan både se det i oversigten over alle betalinger, hvor der i toppen vil stå, hvor meget den valgte værdi er. Det vil samtidigt stå inde i den pop up, der kommer frem efter man har trykket på 'eksporter valgte betalinger'. På den måde kan du se, hvordan det vil ramme din likviditet ud fra valgte betalinger. Du kan endda i søgning begrænse på dato, så du kan søge en bestemt dag frem og lige hurtigt markere alle betalinger og se værdien.

Afhængigt af, hvornår i betaler jeres leverandører, så kan man benytte forfaldsdato via kreditorsaldolisten som et likviditetsbudget, da forfald hos mange er lig med betaling.

Fordi du har disse muligheder, så vil jeg ikke gå ind og kigge på, hvordan vi kan synliggøre værdien af ens betalinger ydeligere.

Det sidste du beskriver er muligheden for at søge på et eksportnummer.

Det vil jeg mene du allerede kan. Du skal naturligvis starte med at gå over under eksporterede betalinger, da det først er efter eksport, at de får et nummer. Her har du en kolonne til til dette nummer. Du kan sortere på dette nummer så de står i rækkefølge. Hvis du klikker på 'sidste eksportnr', så vil der ved siden af overskriften på kolonnen fremkomme tre små prikker. Der klikker du og får herefter mulighed for at 'gå til...' - der skriver du eksportnummer og herefter springer systemet selv ned til det ønskede nummer.

Hvordan vil det løse din udfordring? - Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper

Jeg vil rigtig gerne uddybe. 

Årsagen til at jeg ønsker et bilags nr. er at jeg bogføre f.eks 10 leverandørfaktura  med 10 forskellige betalingsdatoer - men jeg laver selvfølgelig kun en fil til banken. så når jeg har genere filen så printer  jeg listen til min chef så han kan se hvilke bilag han skal godkende i banken. Denne liste skriver han sin godkendelse på så derfor ville det være rart at dette bilag kan bruges som bilag i mappen (dokumentation til revisor) men bilaget for så 10 forskellige bilags nr. så jeg skriver eks. 719-729 på bilaget. spild af bilagsnumre når det kun er et bilag. (inden jeg brugte betalingsmodulet brugte jeg funktionen Betalingstypen - "Kun postering" og der genere systemet kun et bilag dvs. til leverandøren og betalingen. 

Med hensyn til listen så man hurtigere kan overskue likviditeten - der mener jeg at det er nemmere at få en saldo for hver dag - jeg laver stadig kun en fil til banken - men der er forkellige betalingsdatoer ( se vedhæftet billede. Hvis du har en god idé til hvordan det er synligt hvad jeg skal betale d. 01/03 så ville jeg være rigtig glad - altså udover at jeg skal markere betalingerne på betalingsdatoen og se saldo for oven - derefter så slette markeringer for så at markere d. 19/03 for at se hvor meget jeg skal betale der. for så at slette det hele igen og markere alle for at genere filen til banken,  Giver det bedre mening ? 

Til sidst så har du ret i at jeg under eksportere betalinger kan finde eksport nr. 8 ved at bruge de 3 små prikker - men hvis jeg gerne vil se hvilken værdi jeg sendte i banken på eksport nr. 8 så skal jeg markere alle 8 tallerne igen - for så at scrolle op igen for at se værdi da den vises i toppen og endnu være er at hvis jeg ønsker at printe eksport nr. 8 så skal jeg eksportere dem i excel og printe derfra .... det giver altså ingen mening.  

Du er velkommen til at ringe til mig - jeg taler altså bedre end jeg skriver :-) 

Med venlig hilsen

Lene Laursen

Grillen Group

  

Forslag af (640 points)
Hej Lene og tak for den uddybende forklaring.

Jeg forstår fint, hvad du mener her, så i første omgang skal du nok slippe for jeg ringer ;-)

Når det er sagt, så lad og kigge på det.

Det du beskriver med bilagsnummer kan jeg sagtens se meningen i, hvis den skal følge typen for 'kun postering'. Hvor det er fakturanummer og leverandørbetaling, der har samme bilagsnummer. Jeg ved ikke helt om jeg er enig i, at ti forskellige betalinger til ti forskellige leverandører skal have samme bilagsnummer, også selvom det er samme fil eller samme leverandør for den sags skyld. Det er noget jeg kan forestille mig vil være forvirrende for mange brugere og derfor vil jeg afvise at gå den vej. Hvis du mener det er fakturaen og betalingen, der skal have samme nummer, så kan jeg godt følge dig. Du må gerne bekræfte om det skaber værdi for dig, så jeg ikke arbejder videre med noget du ikke mener giver mening :)

Næste punkt du beskriver er muligheden for at se likviditetsflow på betalinger. Helt generelt synes jeg er der en masse potentiale i at kigge på bedre visning af likviditet i e-conomic. Her ved jeg vi på den lange bane er ved at kigge på et modul til rapportering, hvor der vil indgå mulighed for at arbejde med likviditet. Fordi vi er på vej i den retning, så vil vi ikke udbygge i en retning omkring at danne bedre overblik på likviditet på nuværende tidspunkt. Heller ikke her selvom det kun er et lille hjørne af hele snakken om likviditet.

I forhold til at kunne se den samlede værdi af et eksportnummer, så vil jeg henvise til, at dette beløb er præcis det du får, når danner filen. Det er var den del jeg forklarede i sidste svar. Jeg er helt med på den ikke viser per dag, men når vi kigger på eksportnummeret, som du ønsker i dette tilfælde, så er det lige præcis den måde du kan se det på.

Jeg er med på det ikke viser per dag, men hvis du vil holde det op i mod eksportnummeret, så kan du se det både når du klikker dem af inden eksport, i vinduet ved eksport og ved at klikke dem af efter eksport. Der må jeg være ærlig at sige, at jeg føler det er ret nemt at få vist. Du har en fair pointe i, at man selvfølgelig skal klikke dem af, men det vil for nu være løsningen.

Jeg håber mit lidt lange svar giver mening, ellers er meget velkommen til at kommentere eller stille spørgsmål.

Rigtig god weekend :)
Hej igen

Jeg synes altså ikke det er nemt at få en liste der f.eks. viser overførsels nr. 27. Hvis jeg vil overføre nr. 27 til Excel eller printe listen så får jeg alle overførslerne med - kan det virkelig ikke lade sig gøre at man "KUN" får det man ønsker og IKKE alt.

Med venlig hilsen

Lene Laursen
Hej igen Lene,

Det er helt fair, hvis du ikke synes det er nemt.

Mit forslag var dog ikke, at du skulle til at printe eller hive over i excel. Du kan se det inde i systemet, så det vil i min verden være ekstra arbejde at hive det ud.

Du kan hele beløbet enten før du hiver filen ud, eller efter ved at hakke de relevante eksport numre af. Du kan lave søgningen efter dem, så de står lige i række efter hinanden :)
Hej Jesper

Det er muligt at E-conomic er elektronisk men nogle gange har man i en virksomhed brug for papir - og I vores tilfælde så er vi 2 som skal godkende betalinger i banken - og min chef har ingen adgang til E-conomic så han kan intet se - men det kan han hvis jeg kunne printe listen.

Derudover så vil jeg oplyse at jeg er fløjtende ligeglad med hvad du mener er dobbelt arbejde eller ej. Vi er en virksomhed som skal fungere  og jeg kan kun sige det igen - lyt til jeres bogholdere - det er trods alt dem som sidder med problemerne til daglig.

Men vi lader den ligge nu, desværre.

Med venlig hilsen

Lene Laursen
Hej Lene,

Vi lytter i ligeså høj grad til vores bogholdere, som vi gør til alle andre. Det er rigtig ærgerligt, hvis du ikke føler vi lytter.

Du skal også være velkommen til at fløjte alt det du vil. Der er ingen tvivl om du selv bestemmer, hvad der er bedst for dig. Det vil jeg ikke blande mig i :)

Jeg vil være ret ærlig omkring, at vi ikke kan opfylde alle de forslag vi får. Jeg vil endda gå så lang til at sige, at det er langt fra alle forslag. Derfor er vi nødt til at tage de bedste forslag.

Hvad er så de 'bedste forslag'? Det er jo en subjektiv vurdering, som er forskellig fra person til person.

For at skabe mest mulig værdi for alle vores brugere, så har vi valgt at sætte kriterier op for, hvad der kunne være et bud på de 'bedste forslag'. De kriterier bygger i høj grad på tre ting. Hvor mange brugere vil få værdi af det? Hvor meget værdi vil de få? Og hvor lang tid tager det at udvikle kontra andre forslag, som måske kan tilføre samme værdi.

Det er selvfølgelig pejlemærker og vi tager også højde for andre ting, men det er en god tommelfingerregel at have med sig.

Her vil jeg sige, at dit forslag ikke vinder på de tre kriterier kontra andre forslag vi har. Derfor forsøgte jeg at finde en anden måde du kunne arbejde på. Det kunne være jeg kunne gøre din hverdag nemmere og i så fald ville jeg være rigtig glad for at kunne hjælpe.

Det ligner ikke jeg kunne gøre det i denne omgang, men håber stadig du finder en god arbejdsgang, som passer til din hverdag og din måde at gøre tingene på.

Rigtig god dag :)