forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Faktura mail som obligatorisk felt.

0
Det ville være fedt om man kunne vælge at faktura mailadressen under kunder var et obligatorisk felt (eventuelt kun så længe der ikke også er tastet et EAN nummer).

Vi oplever temmelig tit at vores sælgere glemmer at få en fakturamail ud af kunden når de opretter nye kunder – det resulterer i en masse bøvl og ekstraarbejde når fakturaen skal sendes. Hvis man var tvunget til at indtaste en fakturamail ved oprettelse af kunden, så kunne dette undgås.
spurgt 6 Feb, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af Helge Abrahamson (3,240 points)

1 Svar

Hej Helge :)

Det er altid en evig vurdering af, hvad skal være obligatorisk og hvad skal ikke. Det er ikke alle der arbejder med mail eller EAN. Jeg er klar over langt de fleste bruger dette, men vi har også brugere, som har butikker eller lignende, hvor faktura gives direkte ved køb eller bestilling. Disse nøjes måske med at styre det hele via kassekladden og kundefaktura. Derfor kan vi ikke gøre disse felter obligatoriske i forhold til hinanden.

Man kan selvfølgelig lave det valgfrit, men jeg må også bare erkende, at dette ikke er noget vi gør på andre felter og lige præcis denne problemstillingen er ikke noget vi har hørt til før. Hvis vi har, så er det i så lille et omfang, at det ikke er nok til vi gå efter denne implementering.

Jeg vil derfor afvise, at vi arbejder videre med dette og sætte sagen til implementeres.

Du må på trods af dette have en rigtig god weekend alligevel :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 23 Feb, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (89,570 points)
Fair nok...

Go' weekend til dig også...:-)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”