Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Flersidet faktura - udnyttelse af "tom" plads

+3
Ved en faktura som fylder mere end en side, er der en "stor" tom plads fra linjen "fortsættes på næste side" til firmanavn mm nederst på siden. Denne plads må kunne laves, så der er plads til flere varelinjer på alle sider undtagen den sidst hvorpå der jo skal være total og betalings oplysninger. Som det er nu, ser der noget "amatøragtig" ud. Og det har vi jo ikke brug for :-(
i Forslag » Andet af (180 points)

2 Svar

Hej Åse :)

Jeg kan sagtens forstå, hvad du mener her og jeg giver dig ret i, at pladsen godt kunne være udnyttet bedre.

Det er sådan, at det element man bruger til varelinjer er en kolonne i vores design og layout.

Kolonnen fungerer på en lidt anden måde end de andre felter du kan arbejde med i e-conomic, og derfor er det som du ved ikke muligt at have en forskellig størrelse af dette element på forskellige sider.

Modulet til design og layout er som udgangspunkt ikke noget der vil blive prioriteret i den nærmeste fremtid. Dette er dog noget jeg tror der vil gavne en større mængde af kunder og derfor vil jeg gerne prøve at tage dit forslag med videre til vores udviklere og høre, hvad de siger til det.

Jeg vil sætte forslaget som overvejes for nu. Efter jeg har snakket med dem vil jeg vende tilbage med en opdatering :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Åse :)

En gang i mellem må man jo indrømme, hvis man har taget fejl, og det er tilfældet her. Det er muligt at tilpasse kolonnen, så den ikke optræder ens på de to sider.

Måden du gør det på er ved at gå ind under salg -> opsætning -> design og layout -> skabeloner -> faktura (layout).

Herinde kan du redigere i den opsætning et layout her.

Layoutet er lavet på den måde, at du har en side 1 og en side 2. Side 2 er altid den sidste side, hvor side 1 egentligt er alle sider frem til den sidste. Så hvis der er 5 sider vil side 1 være side 1,2,3 og 4, hvor side 2 så er side 5.

Jeg håber den lidt kringlede forklaring giver mening :)

Grunden til at jeg forklarer dette er, at du kan adskille kolonnen på 'side 1' og 'side 2'.

Måden du gør det på er ved at klikke på elementet for kolonnen på side 1 og skifte placeringen til 'første'. Se billedet her:

 

Det samme kan du gøre for elementer på side og vælge det skal være 'sidste'.

Nu er elementet delt op i to på hver sin side og kan derfor behandles forskelligt.

Måden du trækker det længere ned på siden er ved at redigere i højden, h(mm). Du skal gøre tallet højere. Du kan prøve dig lidt frem ved at øge tallet og trykke ok, så vil du se den grå boks bliver trukket længere ned på siden.

Jeg håber min lidt kringlede forklaring giver mening. Hvis der skulle være spørgsmål til noget af det, så skyder du selvfølgelig bare løs. Det vigtigste er dog at understrege, at det er muligt at udnytte denne plads bedre :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)