Hej Helge og tak for de rosende ord. Det er meget værdsat.
Jeg kan godt forstå din tanke omkring, at det kan undre dig nogle ting kan være svære at ændre og for at helt ærlig, så undrer det også mig fra tid til anden. Jeg kender dog ikke kodningen og opbygning bag systemet godt nok til at sætte spørgsmål til vores udviklere. Her er de langt bedre end mig og derfor stoler jeg på deres ord.
Hermed ikke sagt, at jeg tror de tager fejl. Det gør jeg på ingen måde, men jeg ikke fortælle, hvilke dele af kodningen, der gør det svært og hvis vi skal være helt ærlige, så er det for langt den største del af os heller ikke relevant i forhold til et svar, da vi alligevel ikke forstår det.
Jeg er klar over du ikke efterspørger en decideret beskrivelse af dette, men det for at klarlægge, hvorfor jeg blot skriver, at det skyldes tekniske udfordringer.
Det skal også siges, at selvom jeg skriver det er tekniske udfordringer, så betyder det ikke, at det ikke kan lade sig gøre. Når vi snakker software kan stort set alle de spørgsmål og forslag vi får herinde implementeres.
Det er dog altid en vurdering af, hvilke forslag vi kan få mest ud af med færrest ressourcer. Dermed ikke sagt vi ikke vil lægge ressourcer i mere krævende forslag. Nogle forslag er meget specifikke. Andre rammer stort set alle brugere. Det er tit første del jeg kigger på.
Efterfølgende skal jeg så kigge på, hvor meget værdi, der så bliver skabt for de kunder som bliver ramt.
Oven i det skal jeg i sammenarbejde med udviklerne overveje, hvor mange ressourcer vi bruger på det. Kan vi nå at løse tre små på samme tid som et stort. Jamen hvor får brugerene så mest ud af det?
Det er derfor det tit falder tilbage på, at noget er for stort til vi vil kigge på det på nuværende tidspunkt. Det er ikke fordi vi kategorisk ikke vil lave større forslag, men hvis vi kan skabe mere værdi på kortere tid, så går vi efter den løsning.
Jeg håber den lidt kringlede forklaring giver mening. Ellers er du som altid velkommen til at stille spørgsmål.
I forhold til din konkrete udfordring med at sælgerne ikke skal til at trække rapporter for at se disse ting, så kan jeg sagtens forstå hvad du mener. Jeg vil også sige, at jeg er enig i et workaround ikke er en bedre løsning end at funktionen bliver udviklet.
Workarounds er tit min eget personlige bud på, hvordan vi får mest muligt ud af de muligheder, der findes i e-conomic. Jeg vil altid afsøge muligheden for at få en funktion implementeret, men hvis jeg ved dette ikke vil ske, så er workaround altid et forsøg på at hjælpe i det omfang jeg nu kan, men jeg erkender, at det i rigtig mange tilfælde vil være den næstbedste løsning på problemet.
Hilsen Jesper Mieritz :)