forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Månedsnumre skrives med lille på dansk - bør snart rettes!

0
[img:27p3te2r]

Den viste liste ses, når man skal bogføre en kladde. Funktionen er jeg vild med, da jeg aldrig bogfører (men gerne posterer) forud, men jeg er stadig fortaler for korrekt retskrivning.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen
spurgt 11 Maj, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Fimano (240 points)
status opdateret 6 Dec, 2012 af Lasse Bager

7 Svar

Hej Jens,

Det er tilsyneladende ikke noget der er så nemt at rette som man skulle tro. Var det det, var det allerede blevet rettet. Men jeg ved at det er noget udviklerne er opmærksomme på og gerne vil gøre noget ved så snart det er muligt. Jeg håber at du kan leve med den lille fejl så længe.

Med venlig hilsen

Martin
besvaret 18 Maj, 2010 Forslag af Martin Wülser Larsen (5,280 points)
Tak for svaret.

Månedsnavne er naturligvis hvad jeg mente, for man kan ikke stave et nummer....
Med mit kendskab til programmering burde det ikke være en stor opgave, men jeg kender naturligvis ikke jeres programmeringsværktøjer. En del af jeres satsning er vist øvrige lande / sprog, så der burde være en sprogtabel, man kunne rette i, hvor navnet på året femte måned står på dansk, svensk, engelsk, tysk osv.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen
besvaret 20 Maj, 2010 Forslag af Fimano (240 points)
Hej Jens,

Det har vi selvfølgelig også. Udfordringen er så her, at vi har delt månedsnavnene mellem flere brugssituationer, hvor de i visse situationer faktisk SKAL stå med stort begyndelsesbogstav, også på dansk

I den konkrete kontekst tror jeg dog, at vi bare ændrer det til at vise datoerne som tal - DD.MM.YY på dansk funktionalitet - da lokalisering af de længere datoformater rækker en del videre end til blot at oversætte et månedsnavn (englændere bruger fx Month 1st, 2nd, 3rd, Xth etc.).

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 20 Maj, 2010 Forslag af Christian Estrup (19,430 points)
Hej Christian

Det ville fungere fint med dd.mm.åå-format.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen
besvaret 18 Aug, 2010 Forslag af Fimano (240 points)
Hej Jens,

Vi sætter den på listen.

Kim Sneum Madsen

Online regnskabsprogram

besvaret 9 Sep, 2010 Forslag af kimsneummadsen (24,020 points)
Detet lanceres på tirsdag med MP 23. Tak for forslaget

Kim Sneum Madsen

Online regnskabsprogram

besvaret 16 Sep, 2010 Forslag af kimsneummadsen (24,020 points)
Hurra, nu er der numre på. Enkelt og overskueligt.
besvaret 11 Okt, 2010 Forslag af Fimano (240 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”