Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Overblik over kreditorfakturaers forfaldsdato

+1
Jeg syntes i høj grad jeg savner en nem måde at få et overblik over kreditorfakturaers forfaldsdatoer.

Det ville være dejligt hvis man kunne lave en sorteret rækkefølge over kreditorfakturaer (sorteret efter forfaldsdato)- således at man hurtigt kan få et overblik over hvilke fakturaer der skal betales inden for de næste par dage.

Man kan, under kassekladde, godt få noget der ligner et sådanne overblik, men problemet her er at det ikke er for alle valutaer – dvs. man hurtigt overser fakturaer i andre valutaer.

Hvis man benytter kreditorsaldoliste, så kan man ikke sortere – og overblikket på fakturaniveau mangler når man vælger specificeret liste.
i Forslag » Andet af (3.4k points)

4 Svar

Hej Helge

Jeg tror at dette vil kunne hjælpe dig:

Vælg

rapporter -> leverandører -> kreditorsaldoliste

 

Jeg bruger denne rapport hver uge og sætter pr. dato ind med dagens dato og interval på 5 dage, så er jeg sikker på at få dem med, der forfalder indenfor den kommende uge. :-)

Og jeg sætter også flueben i "vis specificeret" for så får jeg oplysninger om de enkelte fakturaer på den enkelte leverandør.

Vh HelleA
Forslag af (5.9k points)
Hej Helle,

Tak for input... men problemet med kreditorsaldolisten med specificeret visning er, at hvis man har mange kreditorer og mange fakturaer, så bliver listen totalt uoverskuelig når man ikke kan sortere den.
Et hurtigere overblik ville være ligesom den liste man får hvis man bruger "betalinger" under bank - men den kræver jo at man er sikker på at alle kreditorer er sat op med betalingsoplysninger plus at den ikke løser problemet med at se på tværs af valutaer.
Hej igen
Jeg fik nok ikke skrevet, at jeg eksporterer filen til excel, for så kan jeg rette i den, såfremt der er behov for det. :-)
Hmm... OK, men det er ærligt talt en lidt bøvlet måde at løse problemet - altså at skulle eksportere til Excel.

Jeg tænker at en elegant løsning kunne være, at man frem for at skulle lave en kreditorsaldoliste enten med eller uden specificeret visning, at man kunne klikke på linjen for den enkelte kreditor og så se de underliggende bilag. Lidt på samme måde som det fungere med tilbud/ordre/fakturaer (altså at man kan se de enkelte varelinjer ved at "udvide linjer").
Det ville i øvrigt også være en mega brugbar løsning under debitorsaldolisten.
Hvis du bruger betalingsmodulet, kan du danne dine betalingsfiler, når du bogfører dine købsfakturaer. Men hele opgaven kræver selvfølgelig, at du er konsekvent i din bogføring.

Når betalingerne ligger i betalingskladden, kan du sortere på betalingsdatoer og om nødvendigt udlæse til Excel. Det vil samtidig sige, at du på daglig basis kan udvælge de betalinger, du vil sende videre til banken og til en bogføringskladde.

Det eneste problem er, at du skal gøre det pr. valuta.
Forslag af (26.5k points)
Hej Erik,

Tak for input... Og jo,  det er en løsning - men den kræver at man skal bladre sig i gennem et utal af valutaer, da man kun kan se en valuta af gangen - og da vi meget ofte har fakturaer i Euro, USD,  GBP og Svenske kroner, så er det MEGET bøvlet...

Men tak for input... :-)
Hej Helge, Helle og Erik :)

Først og fremmest vil jeg rose jer alle sammen for at byde og hjælpe hinanden. I min verden er det præcis derfor vi har et åbent forum. Det er en fornøjelse at se!

Når det er sagt, så lad os kigge på problemstillingen. Jeg kan godt se, hvad jeres udfordring er og min umiddelbare løsning ville være den Helle præsenterede med excel, men jeg er da enig, at hver gang vi skal i excel for at se specifikke detaljer, så er det fordi programmet ikke kan præsentere det efter hensigten.

Derfor vil jeg rette mig mod Eriks løsning. Jeg er nemlig helt enig i, at den måde vi viser, hvilke valuta man skal arbejde med i betalinger simpelthen er for lidt informativ. Det er uoverskueligt og tager for lang tid at finde sine betalinger.

Vi er lige nu i gang med at finde på en løsning, hvor man i højere grad kan se, hvilke valuta, der findes betalinger på. Hvordan det helt præcist ender er ikke bestemt endnu. Her vil jeg dog kaste bolden tilbage til jer og høre om i har gode bud på, hvordan vi kan præsentere det, så det først og fremmest bliver nemmere at finde sine betalinger, men samtidigt kan løse jeres udfordring med forfaldsdato. Jeg håber i er friske på at byde ind.

Hvis den del med betalinger slet ikke kan fungere, så må i selvfølgelig sige til, men jeg læser det som om, at denne kan bruges, hvis vi tilpasser den.

Jeg ser frem til at høre fra jer :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,
Mit input vil umiddelbart være at alle betalinger optrådte, uanset om man havde betalingsoplysninger med eller ej – og at man hvis ikke der var de fornødne betalingsdata, at man så fik en advarsel inden man kunne overføre til bank (hvis man benytter overførsel til bank) – os der ikke benytter overførsel til bank (endnu) kan så bare bruge listen til at finde forfaldsrækkefølge på betalingerne.
Ligeledes ville det være smart at man kunne vælge en ”alle” valutaer, hvor der så vises det beløb systemet jo alligevel har beregnet til intern brug – denne visning kan så selvfølgeligt ikke benyttes til at generere en fil til bankoverførsel, men det vil give et overblik.
Og så, som rosinen i pølseenden – og måske det for os vigtigste – nemlig at man kan se ALLE VEDHÆFTEDE ORIGINAL BILAG – ALTSÅ OGSÅ VARELEVERANDØRFAKTURAER.
Hej Helge og tak for beskrivelsen.

Jeg kan godt huske du før har nævnt disse ting. Det giver rigtig god mening og jeg føler efterhånden der nogle ting ved betalinger, som er værd at kigge på. Da der er flere ting som spiller ind, så vil jeg prøve at samle dem og præsentere dem som en samlet 'bunke' til vores udviklere, så de ikke løser dem en af gangen, men tager det samlet. Det burde også give den bedste røde tråd gennem programmet, hvis tingene bliver tænkt ind sammen.

Alle de ting du nævner vil blive præsenteret. Hvordan det hele lander skal jeg lige arbejde lidt med herinde, men overordnet set vil jeg sætte forslaget til overvejes inkl. de ting du nævner her.

Endnu en gang mange tak!
Hej Jesper,

Super fedt...:-)
Hej Helge :)

Jeg sad lige og kigge på, hvordan jeg skulle præsentere denne løsning bedst muligt.

Vi har for ikke så længe siden lavet en løsning, hvor listen for betalinger kun viser de valuta, hvor der rent faktisk er en betaling at vise. Oven i det, så kan her sortere på forfaldsdato.
Hvordan vil det løse udfordringen med at se faktura, der skal betales næste gang?
Jeg er klar over det ikke løser udfordringen med at se alle faktura uagtet om de indeholder betaling eller ej, så den vil jeg starte med præsentere. Hvis dette bliver implementeret. Er vi så i mål med problemstillingen? :)

Hej Helge,

Som jeg har skrevet på et af dine andre indlæg, så er vi ved at løbe alle vores åbne indlæg gennem. Målet er vi står tilbage med en mindre, men mere aktuel liste. Der er lidt forskellige dele af forslaget her. Den del med valuta i betalinger er blevet nemmere at håndtere. Dog ikke lige som du ønskede det i forhold til forfald på faktura, men det er altså blevet nemmere at se. 

Når det er sagt, så vil vi for nu ikke gå ind og kigge det du beskriver her. Hop endelig ind og stem på de andre forslag du finder relevante for dig under 'overvejes', så vil der være større chance for vi kigger i den retning. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)