Hej Anita :)
I forhold til at skulle øge muligheden for at søge på forskellige tekster, så har jeg lige et par spørgsmål gg en løsning på en af dine forespørgsler.
Først og fremmest, så vil jeg starte med at sige, at du godt kan søge på øvrig ref. Du gør det ved at gå ind på siden for ordre og så trykke ctrl. + f. Så kommer der et søgefelt frem, hvor du kan søge efter fritekst. Her vil du kunne tekster frem som er skrevet i øvrig ref :)
Præcis det samme kan du gøre med feltet for overskrift. Dette er også synligt i oversigten og derfor virker ctrl. + f funktionen også her.
Derfor kan du med fordel bruge overskriften frem for et tekst felt til at skrive noter i. Layoutet på fakturaen kan sagtens ændres, så fakturaen kan komme til at se ud som før. Det er uagtet om du over bruger tekst 1, tekst 2 eller overskriften.
Det var forslag til, hvordan du allerede nu kan klare din udfordring. Hvordan vil det hjælpe dig? Du må endelig sige til, hvis du er i tvivl om noget af det jeg har skrevet :)
Når vi snakker deres ref. eller lignende, så er dog en anden sag. Det kan være, at i har flere referencer hos de enkelte kunder, men langt de fleste brugere af e-conomic har en kontaktperson per kunde. Når vi skal vurdere nye funktioner, så kigger vi altid på, hvor mange brugere, der vil få gavn af en funktion og derfor vil jeg afvise ideen om dette. Det skyldes, at man ligeså godt kan søge på en kunde som kontaktperson, så længe der kun er en kontaktperson.
Jeg håber du kan finde en løsning der vil fungere for dig. Som sagt må du endelig stille spørgsmål, hvis der er noget du er i tvivl om :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz