Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Søgemuligheder

0
Mangler en søgemulighed på tekster, referencer og lignende i den åbne ordreoversigt. Vi har mange ordrer liggende fra de samme kunder i længere tid, og der bruges ofte lang tid på at "lukke" ordrer ud og ind, for at finde den korrekte ordre. Ville være rigtig dejligt med udvidet søgemuligheder under ordre.

Fx. søgning på tekster i ordren, Øvrig ref, Deres ref. og lignende felter.

Det ville være klasse!

Venlig hilsen

Anita
i Forslag » Andet af (910 points)

1 Svar

Hej Anita :)

I forhold til at skulle øge muligheden for at søge på forskellige tekster, så har jeg lige et par spørgsmål gg en løsning på en af dine forespørgsler.

Først og fremmest, så vil jeg starte med at sige, at du godt kan søge på øvrig ref. Du gør det ved at gå ind på siden for ordre og så trykke ctrl. + f. Så kommer der et søgefelt frem, hvor du kan søge efter fritekst. Her vil du kunne tekster frem som er skrevet i øvrig ref :)

Præcis det samme kan du gøre med feltet for overskrift. Dette er også synligt i oversigten og derfor virker ctrl. + f funktionen også her.

Derfor kan du med fordel bruge overskriften frem for et tekst felt til at skrive noter i. Layoutet på fakturaen kan sagtens ændres, så fakturaen kan komme til at se ud som før. Det er uagtet om du over bruger tekst 1, tekst 2 eller overskriften.

Det var forslag til, hvordan du allerede nu kan klare din udfordring. Hvordan vil det hjælpe dig? Du må endelig sige til, hvis du er i tvivl om noget af det jeg har skrevet :)

Når vi snakker deres ref. eller lignende, så er dog en anden sag. Det kan være, at i har flere referencer hos de enkelte kunder, men langt de fleste brugere af e-conomic har en kontaktperson per kunde. Når vi skal vurdere nye funktioner, så kigger vi altid på, hvor mange brugere, der vil få gavn af en funktion og derfor vil jeg afvise ideen om dette. Det skyldes, at man ligeså godt kan søge på en kunde som kontaktperson, så længe der kun er en kontaktperson.

Jeg håber du kan finde en løsning der vil fungere for dig. Som sagt må du endelig stille spørgsmål, hvis der er noget du er i tvivl om :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper
 
Tak for mail.
 
Vi har rigtig mange kunder med flere kontaktpersoner :O)
 
Det er så dejligt at man i jeres arkiv kan gå helt ned på tekstnivau og søge ordrer ud fra et ord man kan huske at have skrevet. Lige pt har vi 173 ordrer der ligger og er aktive (de bliver faktureret når de er produceret) og det kunne være et hit at kunne gå ind og søge på tekstniveau, kontaktperson og øvrige felter, og gøre systemet endnu smidigere end det er nu. Simpelthen at kunne kalde en slags “udvidet” søgningsvindue frem der kan afgrænse ordrelisten, lidt ala jeres historik søgningsmuligheder.
 
Overskrift feltet har vi allerede i brug til vores kunders rekvisitionsnumre, da det dermed også komme med ud i mailemne når de får tilbud, ordrebekræftelse og faktura. På vores ordreoversigt er “overskrift” feltet ikke synligt, så kan ikke få ctrl + f til at virke der. Jeg kendte ikke muligeheden med CTRL+f, og den er fin at kende til.
 
Jeg håber at I en dag tager det op til revision. Jeg synes e-conomic er et super program. Nemt og overskueligt, der mangler lige lidt for at det er helt perfekt fx. søgemuligheder over alt og ikke kun i arkivet ;O)

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
Subcolor
Hej Anita :)

Jeg følger lige op. Jeg vil starte med ordren.
Her kan du godt få overskriften med. Du skal dog lige klikke et sted, så kolonnerne bliver udvidet.
Du kan se, hvordan du gør her:
https://www.screencast.com/t/JJRwKszOE

Jeg kan godt se, hvad du mener i forhold til søgefunktionen i arkivet er noget bedre end den under igangværende. Jeg har før snakket med vores udviklere omkring at få nogle enkelte felter med. De var enige i, at det gav mening, men de sagde samtidigt, at det ikke ville være noget de kiggede på i 2018. Derfor vil jeg lægge ideen ned i vores idebank, som er et sted, hvor vi gemmer ideer til fremtiden, men som ikke vil blive lavet nu. Det betyder altså jeg noterer ideen ned, men du skal ikke forvente, at der bliver kigget på den foreløbigt.

Hilsen
Jesper Mieritz