Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udskriftsforvirring afdelingsregnskab

0

Dette er en fortsættelse af mit indlæg  spurgt 17 Okt Forslag » e-conomic generelt af 1178983

Nu er problemet, at vores ejer kritiserer vores månedsrapport:

De er meget forvirrede over, at fortegnet for indtægter i saldobalancen står med -, og i afdelingsregnskabet med +  !

Med venlig hilsen 

Jørgen svane

i Forslag » Andet af (230 points)

1 Svar

Hej igen Jørgen

Jeg kan godt forstå det er forvirrende. Tanken med at lave det på denne måde har egentligt været for at gøre det mere overskueligt at kigge på afdelingsrapporten.

Det er saldobalancen, der følger den rigtige visning, da indtægter er i kredit og udgifter i debet.

Du kan dog godt vende saldobalancen, så den har samme visning som afdelingsrapporten.

Du skal i selve søgning sætte et flueben i 'vend fortegn'. Det ser sådan her ud:

Når du sætter flueben her, så skal du angive et interval for, hvilke konti du ikke ønsker der skal vendes. Jeg kunne forestille mig man typisk vil gøre det med balancen, så du angiver første og sidste konto i din balance. Så bliver fortegn ikke vendt her.

Hvis du også vil have balancen vendt, så kan man angive fx en nulkontrols konto i både fra og til. Så er det kun denne ene konto der vil blive udeladt.

Jeg håber det giver mening, ellers siger du bare til :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)