Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Faktura ved en fejl udlignet med indbetaling fra anden kunde

0
Hej

Der er måske en simpelt løsning på dette, men vi har nu rodet med det nogle dage og tænkte der var en frisk bruger herinde der kunne hjælpe :)

Vi er kommet til at udligne en faktura med en indbetaling fra en anden kunde og har også afstemt fejlen i daglig - nu er den rigtige indbetaling kommet og vi vi gerne have rette fejlen, men kan ikke finde ud af at slette eller tilbageføre udligningen så vi kan tilpasse indbetalinger og fakturaer til de rigtige kunder.

På forhånd tak.

Mvh. Kim
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (160 points)

1 Svar

Hej Kim :)

Hvis jeg har forstået det korrekt, så vil du gerne fortryde udligningen mellem en forkert indbetaling og faktura.

Dette kan du gøre under salg -> kunder -> find kunden -> vis posteringer -> vis udlignede posteringer.

Så sætter du hak i enten fakturaen eller indbetalingen og klikker fortryd udligning. På denne måde vil du fortryde udligningen. Hvis der dannet en automatisk kursdifference, så vil denne også blive tilbageført.

Efterfølgende kan du så hoppe ind og udligne med den nye og rigtige indbetalingen.

Hvis den første indbetaling, som var forkert, skal tilbageføres efterfølgende, så kan du gøre det ved at gå ind under regnskab -> søgning og lister -> posteringer (find bilag). Herinde søger du bilaget frem og klikker på 'vis transaktioner' ude til højre for bilaget. Herinde er der en tilbagefør funktion du kan klikke på, så der bliver lagt en kladdeposteringen med tilbageførslen. Dette er dog kun, hvis indbetalingen skal tilbageføres.

Jeg håber det svar på dit svar, ellers må du meget gerne uddybe sagen lidt for.

Du skal endelig også sige til, hvis mit svar ikke giver mening, så vil jeg prøve at besvare det igen. Ellers er du velkommen til at ringe på 88 20 48 40, så kan du få en supporter i røret, der kan guide dig gennem det jeg har beskrevet :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)