Jeg har et bud på, hvordan det kan klares nemmere.
Den er lidt kringlet, men jeg har siddet og leget med det.
Jeg vil først og fremmeste fremstille nogle kriterier, som skal være opfyldt før det lykkedes. Ret mig, hvis jeg har misforstået noget, men jeg mener sagen opfylder disse.
Det er udelukkende reguleringer.
Alle reguleringerne er lavet i 2016.
Disse reguleringer er det sidste der er sket i 2016. De vil altså have et højeste nummer i rækken af lagerbevægelser (ikke at forveksle med bilagsnummer).
Derfor skal vi fokusere på lagerreguleringer i 2016 med de højeste rækkenumre.
Dette kan man se ved at gå ind under rapporter -> lager -> varekontokort.
Du trækker rapporten for 2016, da alle de reguleringer du leder efter ligger her.
Så trækker du rapporten ud i excel.
Du skal nu filtre alt andet end lagerreguleringer fra. Husk dog at beholde de tomme felter, da varenummeret står her, hvilket du skal bruge senere til at finde den pågældende vare.
Du har nu et ark med:
Lagerreguleringer i 2016, hvor dem vi er på udkig efter har det højeste nummer i rækken. Du har endda også bilagsnummeret, så det er slet ikke sikkert, at det bliver aktuelt med rækkenummeret, men du kan bruge det som tjek, at den vil have et højt nummer.
Så kan du ellers tjekke listen gennem for de pågældende bilagsnumre. Varenummeret vil stå i tekstfeltet, så du ved, hvilken vare det er.
Jeg håber det giver mening. Det er lidt kringlet, så du må endelige sige til, hvis noget af det er forvirrende :)