Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Posteringsliste - lager

0
Hvordan trækker jeg en posteringsliste på lagerposteringer? Ligesom posteringslisten i finans fungerer. Jeg kan ikke bruge lagerkontokort, da den ikke angiver varenummer pr. linje men kun som overskrift. Jeg har behov for at kunne identificere posteringer pr. varenummer og jeg har en række bilagsnumre (lagerreguleringer, systemposteringer), hvor jeg skal finde de varenumre, der er berørt. Det drejer sog om 200 bilagsnumre, så jeg kan ikke manuelt sidde og sortere i varekontokort.
i Spørgsmål » Lager af (690 points)

2 Svar

Hej Pernille :)

Jeg vil lige være sikker på, at jeg forstår dig rigtigt til at starte med.

Du har fået 200 bilagsnumre. Ud fra disse numre vil du gerne være i stand til at kunne finde frem til de varer, som vedrører disse bilag. Er det rigtigt forstået?

Som jeg læser det, så er du klar, at disse bilag kan finde enkeltvis, eller flere af gangen enten via varekontokortet eller posteringer (find bilag).

Du vil dog gerne have en nemmere måde at gøre det på, hvis jeg læser det rigtigt.

Umiddelbart vil jeg tro dette bliver svært, men jeg vil sidde og prøve at finde en løsning. Du må meget gerne bekræfte eller afkræfte, at jeg har forstået det rigtigt, så jeg er sikker på, hvad jeg skal kigge efter :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Det er korrekt forstået, at jeg skal finde frem til de varer, der er berørt af mine 200 bilag (konkrete varer pr. bilagsnummer med beløb)

Det er korrekt forstået, at jeg er klar over at jeg kan finde dem enkeltvist. Ved søgning på posteringer, fremgår de berørte varenumre ikke. Ved brug af kontokort får jeg ikke varenummer pr. linje men kun som overskrift.
Spørgsmål af (690 points)
det er hermed gjort. Brug som ex. bilagsnr. 6000355. På forhånd mange tak
Den postering vedrører ikke 2016, så dette er ikke en af de bilag der vedrører 2016 :)
Dette bilagsnummer vedrører desuden rigtig mange forskellige varer, så jeg er helt ikke klar over, hvad der skal findes ud fra det bilagsnummer.

Har du et bilagsnummer som vedrører de posteringer du henviser til skulle ligge i 2016? :)

Jeg vil ikke afvise, at vi har snakket helt forbi hinanden, men som jeg forstod, så ville reguleringerne ligge i 2016. Har jeg helt misforstået det?
ja det har jeg: 31238, 44079, 31238, 28078, 28079, 28080 osv. har en liste over mange flere. Jeg gav dig det andet bilagsnummer for at give dig et ex. med mange forskellige bilagsnumre (samme problem).

Vedr. bilagsnummer 6000355, så er det netop en oversigt over hvilke varer den postering vedrører, som jeg har brug for - samme situation som mine posteringer fra 2016.
Super. Jeg vil prøve at lave en video, der viser, hvordan jeg tænkte du kunne gøre :)
Jeg sender videoen til dig på den mail du har stående herinde på forum, da jeg ikke er klar over om du ønsker dit varekartotek offentliggjort :)
tak det er fornemt. Jeg ønsker det ikke offentliggjort.