Hej og tak for dit forslag :)
Jeg kan sagtens sætte mig ind i behovet for rabat i kroner. Jeg har før præsenteret det for vores udviklere, hvor de valgte at afvise det i første omgang og fokusere på andre områder.
Når det er sagt, så vil jeg genbesøge problematikken, da det er en meget efterspurgt funktion.
Hvis den bliver afvist igen, så jeg vil prøve at angribe det på en lidt anden måde. Inden jeg gør det, så vil jeg lige være sikker på om det er en løsning i kan bruge.
Det jeg tænker vi kan gøre er:
I stedet for du angiver det på selve varelinjen, så laver man ekstra linje med samme varenummer. Man kan lige tilføje 'rabat' eller lignende på navnet for at øge overblikket. På denne måde vil man være i stand til at ramme varen korrekt så ens omsætningsstatistik passer. Den passer dog ikke på antal, da man ikke kan angive 0 i antal på varelinjen. Det vil jeg forsøge at få rettet så man kan.
Et eksempel her:
Denne løsning er ikke helt klar endnu, hvis man benytter omsætningsstatistikken til at se, hvor mange varer, der er solgt. Det skyldes at man ikke kan angive 0 i antal for rabatlinjen, men hvis vi ender med denne løsning, så vil jeg forsøge at få det ændret, så der er mulighed for at angive 0 i antal.
Hvis du ikke bruger omsætningsstatistikken til at se antal solgte, så vil denne løsning være mulig allerede nu.
Hvordan vil det fungere for dig? Som sagt går jeg stadig efter at finde en løsning, hvor det kan angives direkte på varelinjen, men ville dette være en acceptabel løsning, hvis vi vælger at skubbe rabat i kroner ud i fremtiden? :)
Jeg ser frem til at høre fra dig og sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening.