Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rabat i kroner

+1
Som ny bruger, har jeg lige erfaret at man ikke kan taste en rabat ind på en varelinie i ordre i kroner og øre, men kun i en % sats. Dette er meget ringe af et program som dette. Jeg er blevet lokket over på e-conomic efter at have brugt Summa i flere år og her kunne man godt taste ind i kroner. Jeg vil opfordre til at man ser at få ændret programmet, så man selv kan vælge om det skal være kroner eller %.

Jeg har flere samarbejdspartnere der overvejer at skifte til e-conomic, men jeg vil indtil der er en afklaring af ovenstående, anbefale dem om ikke at skifte, eller finde et andet økonomi program.
i Forslag » Andet af (130 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Jeg kan sagtens sætte mig ind i behovet for rabat i kroner. Jeg har før præsenteret det for vores udviklere, hvor de valgte at afvise det i første omgang og fokusere på andre områder.

Når det er sagt, så vil jeg genbesøge problematikken, da det er en meget efterspurgt funktion.

Hvis den bliver afvist igen, så jeg vil prøve at angribe det på en lidt anden måde. Inden jeg gør det, så vil jeg lige være sikker på om det er en løsning i kan bruge.

Det jeg tænker vi kan gøre er:

I stedet for du angiver det på selve varelinjen, så laver man ekstra linje med samme varenummer. Man kan lige tilføje 'rabat' eller lignende på navnet for at øge overblikket. På denne måde vil man være i stand til at ramme varen korrekt så ens omsætningsstatistik passer. Den passer dog ikke på antal, da man ikke kan angive 0 i antal på varelinjen. Det vil jeg forsøge at få rettet så man kan.

Et eksempel her:

Denne løsning er ikke helt klar endnu, hvis man benytter omsætningsstatistikken til at se, hvor mange varer, der er solgt. Det skyldes at man ikke kan angive 0 i antal for rabatlinjen, men hvis vi ender med denne løsning, så vil jeg forsøge at få det ændret, så der er mulighed for at angive 0 i antal.

Hvis du ikke bruger omsætningsstatistikken til at se antal solgte, så vil denne løsning være mulig allerede nu.

 

Hvordan vil det fungere for dig? Som sagt går jeg stadig efter at finde en løsning, hvor det kan angives direkte på varelinjen, men ville dette være en acceptabel løsning, hvis vi vælger at skubbe rabat i kroner ud i fremtiden? :)

 

Jeg ser frem til at høre fra dig og sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening.

 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper. Tak for dit svar. Løsningen kan dog kun bruges ved faktura med få varelinier. På store opgaver kan der sagtens være 100 varelinier, og så kommer en faktura til at indeholde 200 varelinier! Det er en meget dårlig løsning. Hvis I skal have det i %, kan I så ikke lave et nyt felt hvor man taster rabat beløbet ind i kroner, og at feltet så selv omregner til % og indsætter resultatet i det nuværende % rabat felt?
Med venlig hilsen Bent
Hej Bent :)

Du kan næsten allerede nu gøre dette.
Det kræver dog en lille udregning med simpel procentregning.
Det er nemlig sådan, at det felt til rabat kan bruges som en lille lommeregner. Det fungerer ligesom i excel, hvor man skriver ' = ' foran udregningen.

Et kort eksempel.
Du sælger en vare til 1000 kr.
Kunden skal have 100 kr i rabat.

Du skriver i feltet for rabat:
=100/1000*100 = 10.
Dette er et enkelt eksempel, som man måske lige kunne klares i hovedet, men det fungerer altså også med lidt svære udregninger. Der kan komme en lille øredifference, da vores system kun arbejder med to decimaler. Dette sker dog kun ved lidt 'skæve' priser.

Jeg vil stadig gerne prøve at fremhæve ideen omkring rabat i kroner, men kunne dette være en acceptabel løsning indtil videre? :)