Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Webhookfejl: opret/rediger/slet kontaktperson/leveringsted trigger ikke webhook

0
Hej e-conomic.

Vi har opdaget hvad vi mener er en fejl.

Hvis man har sat et ekstern system op integreret med e-conomic og sat webhooks op samtidig for at sikre data ens begge steder er det vigtigt at webhhooks bliver triggeret med de rigtige events.

Hvis jeg som bruger opretter en kontaktperson eller et leveringssted på en kunde skal jeg manuelt klikke gem kunde for at trigger webhooken.

Man forventer at når man har tilføjet en kontaktperson/leveringsted på en kunde og den er gemt i e-conomic at den også vil blive oprettet i det eksterne system

 

Venlig hilsen

Noel Birkholm

Worklogger
App-partner til e-conomic
i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej Noel :)

 

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke er den bedste til webhooks, men jeg har spurgt de kloge folk herinde og de sagde, at de gerne ville kigge på det, men det blev ikke lige med det samme. De er i gang med større projekt som kommer først i køen.

Hvis du vil have en lidt mere teknisk eller uddybende forklaring på din forespørgsel, så skal du skrive til API@e-conomic.com, så skal de nok give dig et bedre svar :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Omkring webhooks:

Jeg savner også flere webhooks. Det er superfint at de webhooks der er, er så simple som de er, altså at de bare sender data a'la gammeltnummer = og nytnummer=. På den måde kan man jo lave hvad man vil i sin APP eller hvad man nu end kalder det.

Det er egentlig også fint at "kunde opdateret" kun sendes når kunden er opdateret. Hvis leveringsadresse eller kontaktperson opdateres er det nogle andre webhooks der skal sendes.

Og netop fordi de er så simple, så må det -alt andet lige- være en helt smal sag at udvide antallet. Der skal da naturligvis sendes webhooks også når kontaktpersoner, leveringsadresser, leverandører, kundegruppe, enheder, varegrupper, betalingsbetingelser osv. opdateres.

Jeg foreslår derfor at der afsættes en programmørdag til at oprette weebhooks der kan sendes ud, for stort set hver eneste tabel i databasen.

Med udgangspunkt i ovenstående har dette forslag været på bordet i over 4 år ;-)

Hey Thomas! 
Nu er det efterhånden et halvgammelt svar og jeg er desværre ikke blevet skarpere på Webshooks siden wink
Jeg har derfor vendt dit forslag med vores API folk. De har lige fokus på OpenAPI med vores REST API og derfor kommer der ikke til blive arbejdet med webhooks lige foreløblig.

Så programmørdagen er for nu sat af til at fokusere på andre ting, så vi kan komme helt i mål med det.

Rigtig god dag smiley

Hej igen,

Så det er lidt ligesom det plejer at være. I går i gang med noget , men får ikke helt lavet det færdigt. Og når man nævner det, så har I i mellemtiden kastet jer over noget nyere og smartere. Jeg ville virkelig ønske at I fokuserede på at lave de eksisterende funktioner færdige i stedet for at opfinde nye ting.

Ja, jeg véd at jeg ofte lyder som en bitter gammel mand. Men jeg tror simpelthen ikke på, at der skal ret mange "API folk" til for at udvide antallet af webhooks. Dette sagt af en der startede med PHP og MySQL og så videre før årtusindskiftet...