Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rabat på ordre i kr. eller %

0
Det kunne være dejligt med en rabatfunktion på ordreniveau, fx i forbindelse med webhandel hvor en kunde har en voucher på fx 250 kr. rabat, at man på ordren kunne taste "250 kr" eller "20%" hvis nu rabatten var i %.

Og så naturligvis at man kunne vælge om rabatten skal fordeles på alle, en, flere ordrelinjer. Så ville rapportering omkring reelle salgspriser etc. nemlig så være 100% korrekt.
i Forslag » Andet af (360 points)
lukket af 🔒

2 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

 

Jeg kan sagtens se ideen i dit forslag, og vi har for ikke så længe snakket om lige præcis det du beskriver. Jeg vil derfor hive fat i vores udviklere og høre, hvad de er kommet frem til. Jeg vil lige understrege, at det ikke er en garanti om, at det kommer lige med det samme, men jeg prøver lige at følge op til vores næste møde og så vender jeg tilbage her på indlægget.

Vi snakkes ved yes


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen :) 

 

Vi har snakket lidt om det, og jeg har lige et opfølgende spørgsmål i forhold til en løsning. 

Lige nu kan man angive rabatten på hver enkelt linje. Det kan godt være tidskrævende, hvis der er mange linjer. Vi har derfor snakket om, at man under 'andre muligheder' skal have mulighed for at tilføre en samlet rabat, der vil ramme alle linjer på en gang. Vi er dog i tvivl om det er den bedste løsning, eller om det ville være bedre, hvis man kunne markere, hvilke linjer, der skal have rabat og så angive rabatten på disse linjer?

 

i forhold til rabat i kr, så har vi valgt at afvise den del til at starte med. Det er blevet vurderet af vores udviklere, at det er en for stor opgave i første omgang. Man kan fortsat bruge tricket med at oprette en vare til rabat og på måde fratrække hele beløbet på en gang.

Jeg erkender, at det kan give udfordringer i forhold til den layout mæssige del og i forhold til at trække statistikker på, hvor meget man tjener på sine varer.

På trods af det, så er del som sagt blevet afvist i første omgang, men vi vil derimod kigge lidt nærmere på muligheden for at angive en procentvis rabat pr. linje i stedet for.

 

Jeg ser frem til at høre fra dig :) 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Hvad er status på denne? Er det i pipeline eller hvordan. Jeg syntes "alle løsninger er bedre end ingen" - dvs i dag kan man jo på hver linje tilføje, så den "mindste" må vel være at man kan få en "generel % på hele ordren" som den så bare påfører alle linjer... kan godt se at det evt kunne være smart at kunne vælge hvilke linjer den skulle deles ud på, men det er ikke must have for mit vedkommende...

Kan ikke helt se hvordan den rabat i "kroner" kan være så meget sværere end at lave en "rabat på alle linjer"... mekanikken er jo den samme... Hvis orden er på 1000kr. og jeg vil give 100kr. i rabat, så skal den jo bare omregne til %... og påføre den % på hver linje... Det er blot en "hjælp til mig" så jeg ikke selv skal sidde og regne % ud...

mvh
Morten
Hej Morten :)

Jeg er helt med på, at dette er noget, som vil hjælpe mange kunder. I forhold til rabat i kroner, så er jeg ikke den store udvikler, men jeg snakkede med vores udviklere og deres udlægning var, at rabat i kroner vil være en større omgang end rabat i procent.
Først og fremmest findes der slet ikke funktionalitet eller felter til at håndtere rabat i kroner og derfor er det allerede på synlige del en større udfordring end procent.
Når det er sagt, så vil jeg understrege, at du godt kan lave rabat i kroner. Det bliver bare på en enkelt stående varelinje, hvilket for rigtige mange kunder fungerer helt fint. De kan se mere omkring, hvordan du laver rabat i kroner her:
http://wiki2.e-conomic.dk/salg/faktura-med-rabat

I forhold til rabat i procent på en samlet faktura, så har den hidtidige plan været, at der skulle kigges på dette i Q2-Q3 2018. Jeg kan dog se i den nuværende plan, at det ikke ligger der. Det er måske ikke en information du kan bruge til så meget, men konklusionen er, at rabat i procent på en samlet faktura vil have længere udsigter end dette.
Det er selvfølgelig en rigtig ærgerlig nyhed, men jeg vil hellere være klar i udmeldingen fra start.

Jeg håber det er svar på dine spørgsmål og jeg vil understrege, at jeg godt kan forstå frustrationen omkring rabat mulighederne :)