Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forslag efter regnskabsafslutning 2017

0
For os brugere, der kun anvender e-conomic i perioder - især i forbindelse med årsregnskabets afslutning (i mit tilfæld til d. 1/7) er det altid en fornøjelse at gå på opdagelse i e-conomic og se hvilke ændringer og forbedringer der er kommet, siden man sidst arbejdet intensivt med applikationen. Og i år er ingen undtagelse, e-conomic bliver bedre og bedre og service dialogen er som altid i top. Nu hvor jeg har årets indsats i frisk erindring, fremsender jeg følgende forslag og kommentarer, i håbet om at det bidrager til e-conomics fortsat positiv udvikling...

1. stabilitet

Generelt har e-conomic blevet mere stabil siden 2016, men alligevel oplever jeg hyppige vandskeligheder, hvor e-conomic (eller forbindelsen dertil) ser ud til at gå i stå - oftest i forbindelse med samme slags handlinger. Eksempelvis under postering, eller redigering af tidligere posterede bilag i kassekladden. Man indtaster det man vil, klikker på gem/næste, så kommer "uret", og den drejer bare så læng uden at der sker noget, at man hurtigt opdager at det er hurtigst at logge ud og logge ind igen. (jeg bruger Mozilla, seneste udgav, under Windows 7, altid med seneste opdateringer, altid med cookies rensede før jeg går i gang med stor bogholderiopgaver - sådanne problemer oplever jeg ikke med andre applikationer, herunder også på nettet, hvor jeg sidder med en 50/50 Mbit/sec fiber forbindelse). Jeg har tjekket med andre broswere (IE11) og andre arbejdsstationer - ingen forskel.

 

2. Bankafstemning

Dejligt at opleve hvordan bankafstemning er blevet nemmere og hurtigere siden sidst. Men jeg må konstatere, at de poster der ikke stemmer, skyldes næsten altid min posteringsfejl - f.eks. forkert modkonto eller forkert beløb indtastet - det fører til hyppig vekslen mellem afstemningsvinduet og kassekladden. Her kunne jeg savne mulighed for at have begge vinduer åben samtidigt (på to skærme selvfølgelig) - eller i hvert fald en mulighed til "one-klik" mellem vinduer, således at man ikke skal bruge så mange museklikke for at finde den pågældende kasseklade frem. Måske en knap på hver post i afstemningsvindue, som kan før en tilbage til den kassekladde (og kassekladde linie) som posten blev oprettet under? I hvert fald nogle forbedringer til workflowet i forbindelse med afstemning.

3. Rapporter

Jeg ved ikke hvordan andre arbejder, men jeg vil vove den påstand, at de fleste søgninger for saldi, posteringer og lingende handler om veldefineret perioder. Selvfølgelig er det godt og nødvendigt at vi kan søge mellem bestemt datoer - f.eks. 7.3.16 til 11.8.16 - men det er træls at skulle stave sig til begge fra eller til datoer, når du gentagende gang bare vil søge hele året 2015 eller 2016 - kun man ikke overveje en shortcut knappe eller to f.eks. 2015 eller 2016, (Man kunne faktisk overveje at lade brugerne selv definere de perioder, de gerne vil have en knap til?)

3. Arkiv

Jo længere man bruger e-conomic, jo mere nyttigt man finder arkivfunkltionen men det betyder også, at for nogle brugere bliver arkivet godt fyldt. Fint nok hvis den er delt op i flere logiske foldere - men allivgvel uhensigtsmæssigt at når man besøger arkivet, man pr. default skal vente på e-connomic at indlæse "Alle" - hvilket godt kan tage tid. Måske lade brugeren selv definere hvilke arkivfolder, arkivet skal åbnes i, eller lad den pr. default åbne sidst anvendt folder.

4. Indbakke / Ubehandlet

Dejligt at der er kommet en indbakke - måske det vil værehensigtsmæssig hvis brugeren kun vælge, at det i forbindelse med hans/hendes aftale fungerer på den måde, at nyuploadede filer til indbakken overføres automatisk til ubehandlet - især fordi hvis man sender 40 bilag v.h.a. e-mail, er det nødvendigt at vente mens e-conomic indlæser og virustjekker disse. Nu hvor det er et tidspunkt hvor man som bruger godt kunne sende bilagene afsted, og så gå og lave en kop kaffe, vil det være skønt at når man vender tilbage, så ligger de klar i ubehandlet, frem for at man gentagende gang skal klikke "overfor" for bare at få at ved at der ingen bilag er (fordi e-conomic formentligt arbejder på sagen endnu).

5. Posteringer

Det vil være nyttigt, hvis man nemt kunne flytte en post/bilag fra den ene kassekladde til den anden, uden at skulle slette og indlæse/indtaste den igen. (Jeg bruger mange k/kladder, fordi jeg posterer, men overlader tjek og bogføring til en ekstern bogholder, derfor ligger posteringerne klar for hver måned og andre kategorier).

6. Note (bilag)

Notefunktionen, hvorved bilagets filnavn konverteres ved indlæsning til en note, som jeg selv var med til at agitere for for 3 år siden, er rigtig godt (synes jeg selv). Men hvor den før i tiden pillede bilagets filnavn ekstension (.pdf) fra, overføres den med ekstension nu?

7. Bilag

Har man tilknyttet flere bilag til en postering og opdager, at det vil være mere hensigtsmæssig for en eksterne bogholder at de ligger i posten i en anden rækkefølge, er det tilsyneladende ikke muligt at omredigere siderne (for eksempel ved at flytte den side, hvor postens væsentligste data såsom dato, konto/modkonto og beløb, står forrest i rækken. Det er især problematisk hvis den vigtigst bilag tilknyttes sidst, fordi man ikke havde det fysisk i hånden for at skanne den da man oprettet posteringen.

Det var altså mit bidrag for i dag - jeg håber nogle af punkterne kan bruges...

mvh/Adrian Redmond
i Forslag » Andet af (2.3k points)

1 Svar

Hej Adrian og tak for de rosende ord

Først og fremmest, så vil jeg sige tak for, at du ville give dig tid at komme med forbedringsforslag, så vi hele tiden kan prøve at ramme et program, der bedst muligt opfylder jeres behov.

Jeg svarer bare på dine punkter herunder i rækkefølge:

1.Stabilitet      

I forhold til stabilitet, så er vi klar over, at der kan være problemer, specielt ved store søgninger og sorteringer. Som du selv skriver, så skulle det meget gerne være blevet bedre og vi er i gang med at gøre det endnu bedre. Uden jeg er den helt store tekniker, så ved jeg vi er i gang med at overgå til Microsoft azure og derved ændre i den måde data bliver hevet frem i systemet. Det er en ret stor proces, som strækker sig over en længere periode, men når vi er helt i mål, så skulle de ting du beskriver blive bedre.

2. Bankafstemning

Jeg vil mene du allerede i dag kan klare dette. Vi har lavet muligheden for at udtrække bankafstemningen i et vindue for sig selv.

Du kan her på billedet se, hvor du gør det:

 

Ville det kunne løse dit problem?

 

3. Rapporter

Det er en spændende tanke du kommer med her, og jeg kan godt se ideen i det. Jeg vil prøve at gå videre med ideen og snakke med vores udviklere omkring det.

Jeg vender tilbage her på indlægget når jeg ved mere.

3.1  Arkiv

I forhold til arkivet, så er jeg ikke helt med. Man kan jo vælge at begrænse sin søgning, så den ikke viser så mange poster. Du har nemlig helt ret i, at det godt kan tage lidt tid.

Kan jeg lokke dig til at uddybe, hvad du mener med en arkivfolder?

Så er jeg helt sikker på, hvad du mener.

 

4. Indbakke/ubehandlede

Vores nye indbakke laver et kald hver 30 sekund for at hente de her bilag ind, så du behøver ikke længere sidde og overføre manuelt.

Der kan godt gå længere end 30 sekunder, hvis den ikke er kommet frem endnu, men som udgangspunkt henter systemet bilag ind hvert 30 sekund.

Det tænker jeg løser dit problem, ellers må du rette mig.

 

5. Posteringer

Jeg vil give dit helt ret i, at det kunne være smart at flytte sine posteringer.

Jeg ved vi før har snakket om dette herinde, men jeg vil prøve at genbesøge problemstillingen. Jeg skal altså lige lave lidt arbejde internt, og så giver jeg en melding på denne forespørgsel. Det giver nemlig rigtig god mening.

I mellem tiden kan du slette dem enkeltvis, eller lave en export/import af posteringer, hvis det drejer sig om en større mængde. Så slipper du for at oprette det hele igen.

 

6. Note (bilag)

Det du beskriver her kan jeg ikke nikke genkende til. Hvis jeg prøver, så tager den udelukkende navnet på filen. Hvis navnet på filen indeholder .pdf, så bliver det tager med, ellers burde den ikke.

Hvis du oplever andet, kan jeg så ikke lokke dig til at sende et video eller billede med det til Info@e-conomic.dk att. Jesper Mieritz, så vil jeg prøve at kigge på det.

 

7. Bilag

Du har ret i, at det ikke lige umiddelbart er til at rykke rundt på rækkefølge. Du kan dog godt klare den uden, at skulle scanne ind igen.

Du kan vælge at merge eller udskille bilag, hvis der er flere sider i et indscanning bilag. Det er så rækkefølge på, hvordan du merger dem, der afgør, hvilken rækkefølge de bliver vist.

Jeg håber det er en løsning du kan bruge.

Jeg vil ikke gøre mere ved din forespørgsel, da jeg allerede nu kan sige, at den ikke vil prioriteret. Den vil bare lande i en bunke, som der ikke bliver kigget på før om lang tid. Derfor vil jeg hellere være ærlig at sige, at denne del ikke bliver udbedret. Derfor håber jeg du kan bruge tricket med at udskille og samle dem igen.

 

Jeg håber alle mine svar giver mening, og du er frisk på at komme med svar på de punkter jeg mangler lidt.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)