Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Oprette projekt via ordre / faktura

+3
Hej

Vi har mange kunder der anvender projektmodulet til at lave efterkalkulationer på sager, orderer, projekter osv.

Det kunne være rigtig lækkert om det var muligt at oprette et projekt direkte når man opretter en ordre, så man ikke forinden skal oprettet et projekt, eller efterfølgende skal oprettet projektet for så at vende tilbage til ordren, og tilknytte projektet.

Hvis det kunne laves med en knap hvor man kunne vælge "opret projekt" ville det være rigtig nemt, og en del af oplysningerne er allerede på fx ordren - kunden, samme nummer som ordren, evt. beskrivelse.

På denne måde ville det fungere lidt ligesom det gør i C5 og NAV hvor en ordre kan dannes til en sag og dermed tilknyttes omkostninger osv.

Sig endelig til hvis I har brug for yderligere input.

Mvh Alexander / VALJU

Mvh Alexander Sylvestersen-Platz  |  VALJU ApS  |   +45 3360 1261
i Forslag » Andet af (2.3k points)
status opdateret

2 Svar

Hej Alexander
 
Tak for indlægget.

Jeg kan sagtens se, at det du foreslår vil gøre det til et mere smidigt workflow, hvis man kunne oprette et nyt projekt direkte fra ordren. Jeg vil derfor tage dit forslag med videre på vores interne prioriterings møde og vil derefter komme med et uddybende svar.

Dit indlæg vil derfor få statussen - Overvejes.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
opdateret
Jeg tror vi er flere med kunder, der efterspørger denne funktion. Overvej det rigtigt meget ;-)
Håber I vil genoverveje dette forslag.

I hvert fald den del hvor man kan oprette projekt direkte fra en ordre. Ligesom man kan oprette en ny vare direkte fra ordre.

Mvh. Tanja Pless
Hej Alexander :)

Jeg kan se det efterhånden er noget tid siden du har kommet med dit forslag her. Jeg vil være ærlig at sige, at dette forslag ikke har været prioritet, hvilket du nok har kunne se ud fra, at vi ikke har udviklet ydeligere på det.

Det er selvfølgelig en en fordel, hvis man kunne oprette et projekt direkte på sin faktura. Jeg er dog af den opfattelse, at et projekt typisk er lidt større sager, så et projekt bliver oprettet før man begynder at fakturere.

Du nævner det skal være på ordren. Det er muligt at knytte et projekt til en ordre, men det er ikke muligt at overføre tid eller omkostninger til ordren. Jeg erkender vores projektmodul kan bruge på rigtige mange måder. Det er måske det modul vi har, som lægger mest op til alternative arbejdsgange, hvis man er lidt kreativ. Jeg vil dog sige, at vi ikke vil prioritere at understøtte en arbejdsgang, hvor man ud fra en enkelt ordre opbygger et projekt. Der er jeg af den overbevisning, at langt de fleste kunder vil lave et projekt og herfra påbegynde sin fakturering.

Jeg vil derfor afvise, at vi arbejder videre med dette forslag og sætte det som implementeres ikke.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Tak for din respons. Alle forslag kan naturligvis ikke blive til noget, og det er jo sådan det er.

Jeg vil dog knytte en enkelt kommentar til din tilbagemelding.
Projektmodulet bliver, som du selv nævner, anvendt på rigtigt mange forskellige måder.
En af de måder som jeg ved at rigtigt mange af jeres kunder anvender det - er til at lave kalkulationer på den enkelte ordre (ikke en ordre i e-conomic terminologi, men en ordre fra en kunde til virksomheden, som skal eksekveres og faktureres) hvilket en funktion stort set alle andre større økonomi programmer kan - men som kun kan lade sig gøre i e-conomic ved at bruge projektmodulet. Så jeg mener ikke din antagelse af at de fleste anvender projekter til større sager holder.
Hej Alexander og tak for din feedback. Jeg sætter altid pris på, når I brugere vil gøre mig klogere på, hvordan i arbejder. Det er med til at sikre, at det arbejde jeg skal lave herinde internt bliver mere relevant for den måde i arbejder på.
Min antagelse kan sagtens være forkert og jeg vil ikke afvise den er det.
Det ændrer dog ikke noget i forhold til din specifikke forespørgsel, men du skal helt sikkert have tak for at gøre mig opmærksom på, at jeg kan have et forkert billede af, hvordan mange af vores projektbrugere arbejder :)