Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Beskedfelt i Kreditorfaktura, dobbelt arbejde

+1
I kassekladde leverandørfaktura har man mulighed for at lave betalingsmulighed "bankoverførsel"

I denne mulighed kommer der et tekstfelt frem som bruges til overførslen til betaling i banken.

A.Er det ikke muligt at det bliver et valgfrit tekstfelt?

B. Er det ikke muligt at tekstfeltet automatisk påføres fakturanr så man kan nøjes med at tilføje ekstra tekst hvis det er nødvendigt?
i Forslag » Andet af (3.0k points)
lukket af 🔒
Hej igen :)

Vi arbejder fortsat på sagen herinde.
Jeg fik blot set, at denne forespørgsel ligger flere gange på vores forum, og jeg samler dem derfor under et opslag, som kan ses længere oppe. Fremtidige opdateringer vil komme på det indlæg.

Hilsen Jesper Mieritz

1 Svar

Hej Jimmy :)

 

Det er spændende forslag du kommer med, og jeg føler helt sikkert der er noget at arbejde med her.

I forhold i A, så vil jeg høre, hvornår det giver mening ikke at lave et besked i banken? Jeg spørger fordi vi har sat den på som en sikkerhed for, at andre kunder ikke glemmer at udfylde dette felt. Hvis du har et eksempel eller tankegang bag, at man ikke skal udfylde dette felt, så må du meget gerne beskrive dette. Ellers vil jeg sige, at det er hjælp for de fleste kunder, så de husker at lave en besked, og derfor vil vi som udgangspunkt beholde feltet som det er nu, men lad mig endelig høre, hvad dit syn på sagen er.

 

Om der kan komme fakturanummer direkte ned i det ekstra felt giver rigtig god mening. Det er helt sikkert et forslag jeg vil gå videre med og undersøge, hvilke muligheder vi har for at lave dette. Derfor vil jeg sætte forslaget som overvejes.

Hvis du allerede nu ønsker denne funktion, så findes den i superkladden, hvor du kan gå ind og sætte flueben, der gør, at den automatisk vil tage fakturanummeret med der, så funktionen findes faktisk allerede. Blot ikke i kassekladden.

Sig endelig til, hvis du ønsker en ydeligere forklaring af, hvordan du kan klare den i superkladden.

 

Men mange tak for dit forslag. Jeg håber du er frisk på at beskrive et eksempel, hvor beskedfeltet skal være valgfrit, så du kan overbevise mig om det giver mening ;)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Der skal altid være en tekst til kreditor, MEN
Når jeg modtager betaling og bruger autobank skal jeg bruge 2 ting i tekstfeltet, Debitornavn og fakturanr.
Når jeg bogfører en kreditorfaktura udfylder jeg både fakturanr og kreditoroplysninger. Hvis disse 2 oplysninger automatisk overføres til tekstfeltet til banken når jeg overfører filen slipper jeg jo for noget arbejde. Det er kun i undtagelsestilfælde at der skal skrives noget mere, eksempelvis hvis der på betalingen er fratrukket et beløb som skal specificeres.
Mange tak for svaret :)

Bare så jeg har forstået det rigtigt. Problemet er egentligt ikke at feltet er 'tvunget'. Det er mere, at den skal kunne hive disse informationer automatisk ned? :)
Tekstfeltet må gerne være der, MEN Tekstfeltet skal bare være autoudfyldt med kreditors fakturanr, hvor man så kan tilføje mere
Det giver super god mening.
Som sagt kan du allerede dette i superkladden, hvis du nu vil begynde at benytte dette.

Jeg tager stadig dit forslag videre til overvejelse, så vi kigger på at få muligheden i kassekladden.

Endnu engang tak for forslaget :)
Hej Jimmy

Det er nu muligt at få oplysninger omkring fakturanummer og virksomhedsnavn med i sin besked til betalinger.

Det skal sættes op under kassekladde via andre muligheder -> opsætning af kassekladde -> automatisk tekst. Her er der kommet et nyt felt 'automatisk besked ved bankoverførsel'.

Jeg håber det er en funktion du sætter pris på. Rigtig glædelig jul.

Hilsen Jesper Mieritz
Det er det :-)