forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for automatisk tekst i besked ved kreditor bogføring

+10

Det ville være smart, hvis der var mulighed for fakturanr.  automatisk blev overført til besked ved kreditor bogføring, når betalingstypen er bankoverførsel.

Evt. med en lille tekst foran, så man altid opnår min. 6 karatere, hvis en kreditor eks. kun har 4 cifre i faktura nr.

Så slipper man for en ekstra indtastning.

Andre indlæg med henvisning til dette: 
20921 (+1) 

18755 (+2)

21650 (+1)

22809 (+2)

spurgt 13 Jun, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Caspert (250 points)
status opdateret 22 Dec, 2017 af Jesper Mieritz
Hej Casper
Super forslag.
Når de er i gang med denne rettelse, så ville det være oplagt, at der automatisk blev sat nuller foran betydende cifre i FIK ID'et. På nøjagtigt samme måde som bankerne gør det. Dette er en sag, som jeg har kæmpet for i mange år, for jeg er træt af at taste nuller, og føler mig heller ikke som et sådan.
mvh
Finn
e-consultic.dk

5 Svar

Hej Casper

Tak for dit indlæg, og dit glimrende forslag.

Det er ikke umiddelbart størstedelen af vores kunder der faktisk anvender betalinger, men derfor stræber vi naturligvis stadig efter at vores produkt fungerer bedst muligt for alle!

Jeg vil derfor gerne tage forslaget med videre og se om det er muligt at få lavet en automatisk tekst i besked, og nu vi er ved det kan vi lige så godt kigge på hvad det ville kræve at få sat de betydende FIK 0'er ind, da dette ganske rigtigt er normen i alle banker.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Jun, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Ja, det er det nyeste, men jeg stillede forslaget så langt tilbage i tiden, at det ikke engang kan findes i Jeres arkiv. Men jeg erindrer, at det blev besvaret med et "Implementeres ikke". Så det er da godt, at andre kan komme igennem.

Hej Casper og Finn

 

Det glæder mig at kunne komme med en opdatering til begge jeres forslag.
Vi har nemlig valgt at prioritere begge forslag, hhv. at vi får en opsætning til automatisk "besked" ved betalinger. 

 

Samt at vi vil have e-conomic til at autoudfylde foranstillede nuller i FI Koder i kassekladden på samme måde som den gør det ved vareleverandørfakturaer.

 

Jeg vil opdatere dette indlæg når funktionerne bliver implementeret smiley


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Sep, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
opdateret 9 Sep, 2014 af Lauris Sørensen
Det godt at høre der er flere som kan se det smarte i det.
Hvornår regner i med det kommer op?

Vi er igang med at implementere og teste løsning til de foranstillede 0'er på FI-linjer, så dette står foran en snarlig implementering. 

 

Dit forslag med den automatiske besked er som sagt prioriteret, men endnu ikke udviklet. Som nævnt i mit tidligere svar vil jeg naturligvis opdatere dette indlæg når jeg har konkrete nyheder smiley


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Okt, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)

Hej Casper

- og Finn.

 

Så er der lidt nyt!
Det blev forslaget med de foranstillede nuller på betalingstyper der røg øverst på prioriteringslisten.
Dette er blevet implementeret i onsdags.

 

Dette har vi nu fået gennemført!
Den automatiske "besked" har vi stadig i udvikling - og jeg vil naturligvis opdatere dette indlæg når vi har fået den implementeret smiley


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 31 Okt, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris

Jeg savner efterhånden også virkelig den automatiske besked funktion, det ærgrer mig simpelthen hver gang jeg skal tabbe tilbage og kopiere fakturanummeret og tabbe frem og indsætte det. Kan det virkelig passe at det ikke er implementeret endnu, et års tid efter? Hvad er i så fald status?
mvh Seb
Hej Sebastian
Det kan godt passe ja, vi får rigtig mange eksterne ønsker til forbedringer samtidig med vi har vores eget roadmap for hvor produktet skal hen. Derfor bliver vores eksterne ønsker også prioriteret og udviklet i prioriteret rækkefølge.
Hvorfor det endnu ikke er blevet dennes tur - jeg har lige forespurgt en opdatering fra vores tekniske afdeling, så jeg vil opdatere herinde så snart jeg har lidt nyt.
Med venlig hilsen
Lauris Sørensen
e-conomic
Hej til alle, der følger med her :)

Det er nu muligt at få oplysninger omkring fakturanummer og virksomhedsnavn med i sin besked til betalinger.

Det skal sættes op under kassekladde via andre muligheder -> opsætning af kassekladde -> automatisk tekst. Her er der kommet et nyt felt 'automatisk besked ved bankoverførsel'.

Jeg håber det er noget i kan bruge til at gøre jeres hverdag en anelse hurtigere og nemmere, så i kan bruge tid på at skabe værdi for jer selv og jeres virksomhed.

Mange tak for jeres input og rigtig glædelig jul :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 22 Dec, 2017 Forslag af Jesper Mieritz (70,190 points)
Hej Jesper,

Har lige testet. Får bare 4 nuller
Det lyder mystisk. Bare for en sikkerheds skyld. Har du tjekket at leverandøren er sat korrekt op og du har angivet fakturanummer på fakturaen i kassekladden?
Jeg har sat kasseklade op med autofelt. Hvad skal jeg gøre på leverandør?
Du skal sætte en betalingstype op, som fx. bankoverførsel.
Det gør du under regnskab -> søgning og lister -> leverandører -> rediger en leverandør -> referencer og betalinger.
Herinde vælger du en betalingstype og indsætter de informationer, som er nødvendige.

Efterfølge kan du teste det ved at lave en leverandørfaktura og taste fakturanummer og vælge leverandøren, så vil den hente fakturanummer ned i beskedfeltet :)
i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”