Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Er der forskel på 0,05 USD og 0,046, Det mener E-conomic IKKE

0
Hvis man nu bestiller 100k enheder til 0,046 usd så retter e-conomic let og elefant dette beløb til 0,05. Måske det også betyder at jeg skal have rabat på mit e-conomic abonnement.

Eksempel: 100k enheder x forskel (usd 0,004 x usd kurs ca. 7) = dkk2800,00

Kan det trækkes fra abonnementet ??

Vi har ski brug for en decimal mere, IKK ?
relateret til et svar til: Afrundding Decimaler
i Forslag » Andet af (130 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Mikael :)

 

Du har helt ret i, at der er forskel. Det kan vi alle blive enige om :)

Det er sådan, at e-conomic kun er bygget til at køre med to decimaler. Det er sådan vores program er lavet og det er et valg, der taget herinde fra, da vi mener det er en løsning der passer de fleste af vores kunder. Du kan du se mere omkring vores afrundingsprincip i programmet her.

 

Ellers er dette et spørgsmål vi har hørt før, og det er som sagt helt grundlæggende i vores program, at det kører med to decimaler. Det ville være en meget omfattende ændring af e-conomic, hvis der det skulle ændres til tre decimaler. Min kollega Cathrine har givet en forklaring på det her.

Helt kort i forhold til om det trækkes fra i abonnementet, så har du valgt en løsning, der kører med to decimaler. Derfor virker programmet efter hensigten, hvilket betyder, at jeg ikke vil vurdere der skal trækkes noget fra i dit abonnement :)

 

Derfor må jeg sige, at du fortsat kun kan arbejde med to decimaler. Det jeg har set andre gøre er at oprette antal i fx 10 stk. pr. vare. I dit eksempel vil du derfor bestille 10.000 af denne vare til 0,46 USD i stedet for 100.000 stk til 0,046 USD. Der vil så stå, at en enhed dækker 10 stk. Dette kan systemet godt håndtere i forhold til decimaler. Det skal dog også siges, at dette kræver du sælger varen i samme stk. pr. vare. Ellers vil køb og salg ikke stemme overens.

 

Jeg er helt med på, at det ikke var det du var ude efter, men der kommer ikke flere decimaler i programmet og derfor håber jeg, at dette kan være en hjælp til din arbejdsgang.

 

Hvis min løsning ikke er brugbar for dig, og det bliver et alt overskyggende problem for dig og din virksomhed, så må jeg desværre melde, at e-conomic måske ikke er den rigtige løsning for dig. Du skal dog ikke forstå det som om vi ikke vil have dig hos os. Det vil vi meget gerne, men jeg ønsker heller ikke, at du føler du har valgt forkert i forhold til e-conomic. Du skulle helst vælge os fordi det er den bedste løsning for dig.

 

Jeg vil henvise til Visma Business som et alternativ da jeg mener de kan arbejde med flere decimaler i deres løsning. Du kan hoppe ind på deres hjemmeside her.

 

Jeg vil afslutningsvis sige tak for du gad bruge tid på at skrive herinde på vores forum, men at det altså ikke bliver implementeret i vores program.

Rigtig god dag  :)

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)