forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Find bilag - layout af rapporter

0
Når jeg skal finde et givent bilag ud fra forskellige oplysninger, så er jeres "Posteringer (Find bilag)" under "Regnskab" egentlig meget fin, da der er mange søgekriterier...

Men det kan irritere mig, at layoutet på alle jeres rapporter er fast defineret (specielt denne)... I har defineret, hvilke kolonner rapporten skal bestå af - hverken mere eller mindre...

Jeg ville gerne have mulighed for, at jeg selv kunne vælge kolonner (informationer) til og fra... Og hvis det kræver for meget udvikling fra jeres side, så kunne I jo bare implementere alle kolonner (informationer) i denne rapport - så kan jeg finde alt, hvad jeg kunne tænkes at søge i denne rapport...

 

Lige nu skal jeg finde alle fakturanumre på fakturaer, som vi har modtaget fra en given leverandør på nogle givne projekter... Den eneste måde, som jeg kan gøre det på nu er:

1) find alle posteringer fra den givne leverandør på de givne projekter (her kan jeg kun få informationen om vores eget bilagsnummer

2) find leverandørens kontokort

Nu kan jeg så identificer, hvilke af vores egne bilagsnumre, der er på begge lister... SÅ har jeg den liste, som jeg har brug for...

 

Hilsen Jørgen
spurgt 5 Jan, 2017 i Forslag » e-conomic generelt af Lauridsen (660 points)
status opdateret 13 Jan, 2017 af Tobias Johnsen

1 Svar

Hej Jørgen

 

Tak for dit indlæg her på vores forum :)

 

Som du rigtigt pointere, så viser søgefunktionen; "Posteringer (find bilag)" en række udvalgte kolonner. Har man behov for at se yderligere information for de respektive posteringer, så kan man faktisk gøre brug af muligheden "eksport af data" , hvor man så kan downloade specifikke lister enkeltvis. Det er beskrevet i artiklen her: http://wiki2.e-conomic.dk/eksport-af-data/eksport-fra-e-conomic-enkeltvis , hvor man så i det konkrete tilfælde her, vælger listen: postering.csv.

Det giver således et samlet overblik over alle relevante kolonner - og man kan endvidere filtrere ift. datoer, posteringstyper, bilagsnummer mv.

Jeg håber meget at ovenstående forklaring kan bruges.

 

Har du spørgsmål eller indvendinger, hører vi naturligvis meget gerne fra dig.


Med venlig hilsen

Tobias Johnsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 13 Jan, 2017 Forslag af Tobias Johnsen (1,800 points)
Hej igen

Når jeg laver udtrækket postering.csv via eksport af data, så får jeg ikke aktivitetsnumre med på tidsregistreringer...
Informationen er med, når det drejer sig om omkostninger, men ikke tidsregistreringer...
Hvorfor er denne dimension ikke med der?

Hilsen Jørgen
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”