Hej Erik :)
Vi har snakket lidt omkring dit forslag og vi er blevet enige om, at vi gerne vil kigge lidt på, hvad vi logger på.
Jeg vil med det samme sige, at der er grænser for, hvad vi kommer til at logge på, så det bliver ikke en fuld log, men nogle ting vil vi gerne inddrage.
Som Andreas beskrev, så vil det være den regnskabsmæssige tilgang, som vi fokusere på. Der kan dog inddrages andre detaljer. Måden vi vil arbejde med det på er, at vi samler sammen på en liste som vi løbende opdaterer. Det bliver en liste som udviklere har liggende, hvorefter de lidt hen ad vejen vil kigge på punkterne.
Der er dog altid et spørgsmål omkring, hvornår i en proces der skal lokkes. Jeg vil derfor spørge lidt ind til de konkrete eksempler du har præsenteret her.
Download af kundekartoteket. Man kan som udgangspunkt hente dette to steder. Enten via eksporter data, eller via rapporter -> kunder -> kunder. Jeg tænker, at de begge skal sættes i loggen, når der vælges at få det til excel. Er du enig? Det skal også tilføjes, at man altid kan vælge at markere hele kundekartoteket og kopiere det over i excel. Hvis dette sker kan vi ikke logge på det, så spørgsmålet er, hvor meget mening det giver at logge på rapporten.
Når der indlægges salgsordrer, købsordrer, varemodtagelser, registrerer lagertilgange via leverandørfakturaer.
Skal dette være ved oprettelses tidspunktet, eller ved når der bogføres/sendes noget ud af e-conomic?
Til sidst skriver du omkring overførsler af betalinger til bank og m.m. Som udgangspunkt danner e-conomic 'bare' en fil til betaling. Herefter ved vi ikke, hvad der sker med den. Ydermere, så kan der rettes manuelt i filen inden den uploades i banken og derfor vil en log på, hvem der danner filen ikke altid kunne bruges efter hensigten i min verden. Her må du meget gerne byde ind og rette mig.
Vi arbejder på at kunne sende disse betalinger elektronisk direkte til og her vil jeg sige, at det giver mere mening at logge på, hvem der danner filerne.
Jeg håber du er frisk på at følge på, så jeg kan få lagt forslagene korrekt ind på vores liste :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz