forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Flere mailadresser

0
Jeg kunne godt tænke mig at det blev lavet således man kunne sende til flere mailadresser når man bruger med EAN numre. Vi sender til kommuner og andre institutioner hvor det tit er sagsbehandlerne som  skal have det indscannede brev.
spurgt 26 Okt, 2016 i Spørgsmål » Import og eksport af data af Nala (120 points)
lukket 30 Jan, 2018 af Jesper Mieritz

1 Svar

Hej Nala
Tusinde tak for, at du har delt dit forslag her på vores forum J

 

Det kunne jeg godt tænke mig, at høre lidt nærmere omkring – som systemet er vil det enten være, at du sender fakturaen via EAN eller via mail.
Det er lidt en systemmæssig udfordring hvis det skulle være muligt, at i samme omgang, at afsende fakturaen via både EAN og mail.

Hvor ofte er det, at du skal sende disse indscannede breve direkte til sagsbehandlerne og ikke igennem kommunen?
Den mulighed du har for, at få det sendt afsted er, at først sende fakturaen via EAN også derefter gå ind via arkiv à gensende fakturaen via mail og sende den til sagsbehandlerne.

Er det sådan du gør i dag? Og hvordan fungere det for dig?

 

Ser frem til, at høre nærmere J

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 8 Nov, 2016 Spørgsmål af Andreas Polk (39,250 points)
Tak for dit svar. Jeg skal her prøve at forklare lidt omkring
problemet.

Jeg laver en faktura til kommuen og sender den via EAN, sagsbehandleren
skal have faktura og følgebrev,
det kan være en udtalelse vedr. en klient som jo ikke vedrører deres
regnskabsafd.

Den måde vi gør det nu er at vi laver faktura sender den og printer den
ud og sender med følgebrev til sagsbehandler.
Jeg kan se du skriver at jeg kan gå i arkiv og så sende den via mail,
det vidste jeg ikke var muligt det kunne være en ide at prøve
Vores mailsystem er nemlig ikke sikret til at sende følsomme
oplysninger men det er e-conomi eller hvad.

Jeg har nu lige været inde på forum igen og har der set at et firma ville gerne have mailadresser til
flere personer ved afsendelse af faktura, og den måde det er blevet forklaret kunne jeg evt. bruge den selv om jeg sender via EAN?
Hej Nala
Tak for din uddybende tilbagemelding :)

Det giver mig en større forståelse for hvordan i arbejder. Det betyder altså, at sagsbehandleren skal efterfølgende modtage en kopi af selve fakturaen sammen med følgebrevet som kunne være en udtalelse.
Det betyder dog også, at løsningsforslaget jeg kom med, at gå via arkiv og ”gensende fakturaen” ikke hjælper i og med, at i skal kun medsende følgebrevet til sagsbehandleren - derfor skal i ikke vedhæftet udtalelsen til fakturaen fordi den så vil blive sendt til regnskabsafdelingen også.

Det er ikke muligt, at vedhæfte yderligere filer når der skal gensendes en faktura via arkiv.  Jeg tænker faktisk også, at det ikke vil være særligt søgbart for jer og det oplever jeg er vigtigt for jer da det er følsomme oplysninger der sendes med.

Jeg er derfor lidt ude og tænke om det måske i virkeligheden var et kundestyringssystem (CRM) som i havde behov. Det skulle være et system hvor i havde overblikket over kunderne og de forskellige kontaktpersoner (sagsbehandlere) – derfra kunne det måske lade sig gøre, at have den sikre dialog med de følsomme oplysninger således i også har et decideret arkiv og kan finde tilbage til tidligere udtalelser.
Jeg vil gerne høre hvad du tænker om det?
Hvis det er noget du tænker godt kunne være en god mulighed så vil jeg nemlig lige prøve, at forhøre mig om hvilke app partnere vi har som vil kunne være et godt match eller få mit branche team til, at kontakte jer.

I forhold til det sidste du nævner kunne jeg godt tænke mig hvilket forumindlæg du henviser til – kan du sende mig et link ?
Som udgangspunkt tror jeg ikke, at den løsning vil være en for dig i og med der ikke sendes via mail når du sender via EAN.

Jeg ser frem til, at høre nærmere så vi kan finde frem til den bedste løsning :)
Med venlig hilsen
Andreas Polk
e-conomic
Jeg kan se det er et gammelt indlæg  fra Inge i 2014 hvor de efterspørger flere mailadresser når de skal sende faktura, det bliver vist når jeg åbner mit indlæg
Ja okay - det er desværre bare ikke samme situation når du sender EAN fakturaer. Her bliver det nemlig ikke sendt igennem mailsystemet og derfor ikke muligt.

Jeg vil gerne høre nærmere hvad du tænker omkring min ovenstående kommentar angående et kundestyringssystem som måske kunne hjælper dig

Med venlig hilsen
Andreas Polk
e-conomic
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”